۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه اندازه سامانه اموال مازاد بانک ها و ثبت ۲۰۰۰ میلیارد در آن گفت: دولت موطف شده بدهی خود را به بانک ها پرداخت کند و سرمایه بانک ها را افزایش دهد که در حال پیگیری است.
پیگیری افزایش سرمایه بانک‌ها/ ثبت ۲۰۰۰ میلیارد اموال مازاد بانک ها
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند ظهر پنجشنبه ۱۷ بهمن همزمان با ششمین روز از ایام دهه فجر پس از بازدید از بانک ملی و مقبره امامزاده شاهزاده حسین(ع) همدان در جمع خبرنگاران، درباره اصلاح سیستم بانکی و راه اندازی سامانه اموال مازاد بانک ها اظهار کرد: سامانه اموال مازاد بانک‌ها هم فعال است و در حال حاضر ۲۰۰۰ میلیارد در این سامانه ثبت شده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان موثر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلاح نظام بانکی واگذاری دارایی‌ها و اموال مازاد است که در بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود، افزود: به دنبال این هستیم تا ناترازی بانک‌ها را رفع کنیم، خوشبختانه در این راستا برنامه‌های خوبی تدوین کردیم که برخی باید با همکاری مراجع دیگر تصویب شود و برخی را نیز با اختیار خود پیگیری می‌کنیم.

دژپسند با اشاره به مدرن سازی بانک ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخشنامه بانکداری دیجیتالی توسط معاونت بانکداری ابلاغ شده و بانک ها درحال انجام آن هستند.

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: بحث دیگر در زمینه ماجرای معوقات است که دولت موظف شده بدهی خود را به بانک ها پرداخت کند و سرمایه بانک ها را افزایش دهد که به طور موازی در حال پیگیری است.

وی مالیات، گمرک، بیمه، بانکداری و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی را از جمله عوامل موثر در افزایش سرمایه گذاری و بهبود معیشت مردم دانست و گفت: مدل بانکداری با یک واسطه می‌تواند باعث بهبود تولید شود و بر معیشت مردم تاثیرگذار باشد.

دژپسند درباره اینکه تعدادی از کارشناسان نسبت به بودجه سال ۹۹ انتقاد دارند، تصریح کرد: این بودجه باید در مجلس شورای اسلامی تصویب و بررسی نهایی شود و بعد اعلام کنیم.

 به گزارش ایسنا، وزیر اقتصاد در سفر یکروزه خود به استان همدان ابتدا در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و گفتگوی دولت با بخش خصوصی شرکت کرد که متاسفانه خبرنگاران پشت درب های بسته استانداری ماندند و از انتشار اخبار مربوط به این جلسه بازماندیم.
وزیر در این زمینه در جمع خبرنگاران ابراز شرمندگی کرد و گفت: من در این زمینه دخیل نبودم و حتما پیگیری می‌کنم.
او در ادامه سفر خود به همدان از بانک ملی و امامزاده شاهزاده حسین(ع) بازدید کرد و وعده تعیین تلکیف وضعیت بانک اوقافی همدان در آینده ای نزدیک را داد.
https://akhbarbank.com/vdcez78f.jh8xei9bbj.html
تازه ترین اخبار