۰
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۸

بهای جهانی طلا امروز در بازارهای جهانی

در حالی که ارزش دلار تقویت شده و سرمایه گذاران در حال ارزیابی ریسک ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید در چین و سایر کشورها هستند که ممکن است تاثیراتی بر رشد اقتصاد جهانی داشته باشد، قیمت طلا امروز کاهش داشت.
به گزارش اخباربانک، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1553 دلار و 27 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم حدود 2 هفته اخیر رسید، اما بعدا حدود یک درصد کاهش داشت. قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1553 دلار و 30 سنت رسید.

تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونای جدید در چین دیروز به 6 نفر رسید و اولین مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا نیز مشاهده شد. در حالی که گردشگران برنامه های خود برای سفرهای تفریحی را لغو کرده اند و فرودگاه ها ترتیبات نظارتی برای شناسایی مبتلایان را تشدید نموده اند، نگرانی ها از تبعات اقتصادی این بیماری مرموز موجب افت شاخص ها در بازارهای مالی شد هاست.

سرمایه گذاران نگران اند با سفر صدها میلیون چینی در تعطیلات سال نوی چینی که از آخر این هفته آغاز می شود، این ویروس شیوع بیشتری پیدا کند.

در همین حال تقویت ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی موجب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود و قیمت فلز زرد پایین بیاید.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت، قراردادهای تجاری جدید با چین، مکزیک و کانادا می تواند موجب رشد اقتصاد آمریکا شود و نرخ رشد را از رقم های پیش بینی شده بالاتر ببرد.

در حالی که قیمت های بالای طلا و کاهش رشد اقتصادی به اشتها برای خرید طلا در چین آسیب زده است، میزان مصرف طلا در بزرگترین مصرف کننده فلز زرد جهان در سال 2019 برای اولین بار طی 3 سال اخیر کاهش داشته است.
https://akhbarbank.com/vdcf0ede.w6d0cagiiw.html
تازه ترین اخبار