اثاث‌کشی بزرگترین بانک آمریکایی از لندن

30 دی 1398 ساعت 14:18

بانک " جی پی مورگان" از انتقال مقر اروپایی خود به پاریس خبر داد.


به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بانک "جی پی مورگان" آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد مقر فعالیت های اروپایی خود را از لندن به پاریس منتقل خواهد و در نتیجه این جابجایی نیز ۴۵۰ نفر از کارکنان این بانک راهی فرانسه خواهند شد.

در حال حاضر بانک جی پی مورگان در شعبه پاریس خود ۲۶۰ کارمند دارد. لندن در حال حاضر اصلی ترین مقر فعالیت بانک جی پی مورگان در اروپا به شمار می‌رود و شعبات این بانک در انگلیس مجموعا ۱۰ هزار پرسنل دارند با این حال طبق گفته کریل کوربین، مدیر بانک جی پی مورگان در فرانسه قرار است با توجه به فرا رسیدن موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فعالیت های اروپایی بزرگ ترین بانک امریکایی در فرانسه متمرکز شود.

به گفته کوربین، پاریس به مقر فعالیت های یورویی این بانک تبدیل خواهد شد اما جی پی مورگان، حضور پررنگ خود در انگلیس را به عنوان اصلی ترین پایگاه اروپایی خود ادامه خواهد داد.

با توجه به پیروزی قاطع محافظه کاران در انتخابات ماه دسامبر و موافقت مجلس انگلیس با لایحه پیشنهادی دولت بر سر برگزیت، انتظار می‌رود سرانجام پس از سه سال کشمکش، انگلیس در روز سی و یکم ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شود هر چند که احتمالا یک دوره یک ساله به عنوان دوره گذار بین دو طرف در نظر گرفته خواهد شد.

از سوی دیگر طبق اعلام موسسه گروه مشاورین "باویل"، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده است تا هزاران بانک، صندوق دارایی، شرکت های بیمه ای و شرکت های سرمایه گذاری درخواست ادامه فعالیت خود در انگلیس را به دولت ارائه دهند.

بسیاری از شرکت‌های خارجی در حال انتقال مقر اصلی خود از  انگلیس به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند و طبق اعلام اندیشکده "نیو فایننشیال تینک" حدود ۳۰۰ شرکت بزرگ بین المللی، مقرهای اصلی خود را به دیگر کشورهای اروپایی انتقال داده اند. آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند در صدر مقاصد این شرکت‌ها قرار دارند.


کد مطلب: 72745

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72745/اثاث-کشی-بزرگترین-بانک-آمریکایی-لندن

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com