۰
وزیر خارجه با اشاره به تلاش برای تسهیل انجام امور اقتصادی میان ایران و هند از راه اندازی شعبه بانک بورسی در این کشور خبر داد.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف درباره توافقات انجام شده برای تسهیل فعالیت های اقتصادی میان دو کشور ایران و هند گفت: مهمترین مشکل، تبادل پول و خرید نفت از ایران است که برای حل آن، روش های متفاوتی همچون تهاتر و پول ملی وجود دارد. ضرورت دارد بخش خصوصی و دولتی نسبت به استفاده از پول ملی و عدم توجه به پول های بین المللی برای معاملات توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: هنوز ایراداتی همچون تفاوت قیمت و سایر مشکلات وجود دارد که باید با همکاری دولت ها و بخش خصوصی این مسأله حل شود. حل این مشکل یک مسأله راهبردی است و حاکمیت دلار آمریکا بر معاملات کشورهای دنیا را باید به تدریج خدشه دار کرد.

ظریف گفت: بانک پاسارگاد قرار است در هند شعبه داشته باشد و اجازه تأسیس شعبه در این کشور گرفته شده است. باید مشکل سرمایه را حل کنیم و صحبت هایی شده که از دارایی های ایران برای سرمایه اولیه این بانک استفاده شود. پیشنهاد کردیم یک بانک هندی نیز شعبه ای در چابهار داشته باشد تا بتوان این مشکلات را حل کرد.
https://akhbarbank.com/vdcawin0.49nui15kk4.html
تازه ترین اخبار