حرکت «بانک تجارت» در مسیر مطلوب

26 دی 1398 ساعت 14:11

بانک تجارت اهداف و چشم انداز های خوبی را برای سال جاری ترسیم کرده، که در نیمه اول سال به بخش بزرگی از این اهداف دست یافته و برای نیمه دوم با شتاب بیشتری به سمت تحقق این چشم انداز پیش می رود.


به گزارش اخباربانک، در ادامه به بررسی این اهداف و چشم انداز می پردازیم:


بانک در زمینه جذب منابع در 6 ماهه با رشد 14 درصدی همراه شده است ،اما هدف گذاری بانک، رشد 26 درصدی مانده منابع بانک در پایان سال 98 به نسبت سال 97 می باشد.



همچنین تسهیلات دهی بانک در 6 ماهه نیز 10 درصد رشد را به نسبت پایان 97 داشته است، که با این روند رو به رشد، با افزایش جذب منابع و افزایش سرمایه اخیر و توان جذب منابع و تسهیلات دهی انتظار داریم، در پایان سال شاهد رشد خوبی در روند تسهیلات دهی بانک باشیم.





این روند سبب شده تا ترازعملیاتی بانک طی 9 ماهه با رشد خوبی، بیش از 654 میلیارد تومان مثبت باشد.




حال در کنار تراز عملیاتی و جذب منابع و تسهیلات دهی بهتر بانک، شاهد ترسیم 3 چشم انداز دیگر از بانک تجارت هستیم:
فروش سرمایه گذاری ها و املاک(شناسایی سود سرمایه گذاری ها)




بانک از این طریق انتظار رشد 340 درصدی این درآمد ها را برای سال 98 دارد، که در نیمه اول سال بخش بزرگی از این درآمد ها محقق شده و نشان از واقع بینی بانک و موفقیت در این بخش دارد.

اما نکته بعدی، اعلام وضعیت باز ارزی 880 میلیون یورویی در بانک می باشد، که با توجه به نرخ تسعیر ارز 7500 تومان به ازای هر دلار و رسیدن قیمت دلار به سطوح 12000 تومان در دلار نیمایی احتمال افزایش نرخ تسعیر ارز نیز از دیگر پتانسیل های بانک محسوب و سبب تحولات جدی در سودسازی بانک خواهد شد.

پس در نهایت 3 عامل اصلی:
1:تحول در سود عملیاتی به دلیل تراز مثبت و افزایش جذب منابع و تسهیلات دهی
2:فروش جدی سرمایه گذاری ها و املاک بانک
3:احتمال افزایش نرخ تسعیر ارز

هر یک از این موارد سبب تغییرات جدی در بانک تجارت شده، که همین امر سبب شده تا انتظارات نیز از بانک افزایش و شاهد شکل گیری روند صعودی خوبی در قیمت سهام بانک باشیم.
 


کد مطلب: 72653

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72653/حرکت-بانک-تجارت-مسیر-مطلوب

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com