۰
۱
سازمان بورس اوراق بهادار در راستای ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری دست به ابتکار جالبی زده است.
اقدام جالب سازمان بورس در ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری
به گزارش خبرنگار اخباربانک، نوسانات شدید قیمت سهام در طی هفته گذشته و هفته جاری باعث شده بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار ابتکار جالبی را برای پیشگیری از اینگونه رفتارهای هیجانی داشته باشد.

شاخص کل بازار بورس در هفته گذشته حدود ۳۰ هزار واحد شاخص کاهش و در هفته جاری به دلیل هیجانات گسترده برای خرید سهام بیش از ۴۰ هزار واحد رشد را تجربه کرد.

این نوسانات غیرطبیعی باعث شده سازمان بورس و اوراق بهادار هشدارهایی را به سرمایه‌گذاران جدید الورود به بازار سرمایه داشته باشد.

این سازمان در طی روزهای گذشته با ارسال پیامکی به فعالان و تازه واردان بازار سرمایه مواردی را به آنها متذکر شده که متن این پیامک در ذیل آمده است؛
هموطن گرامی با سلام،
1. در صورت عدم برخورداری از دانش تخصصی یا فرصت کافی توصیه می شود از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری نمایید.
2. تشکیل سبدی از سهام در صنایع متنوع موجب کاهش ریسک های احتمالی در فعالیت های بورسی می شود.
3. توجه به اخبار رسمی و پرهیز از توجه به شایعات مورد تأكيد است.
4. افق سرمایه گذاری خود را بلند مدت در نظر گرفته و از رفتارهای هیجانی پرهیز نمایید.
سازمان بورس و اوراق بهادار
#فرهنگ_سرمایه_گذاری


پیامک جالب توجهی که می تواند هیجانات سرمایه گذاران در بازار بورس را تا حدودی کنترل کند.
https://akhbarbank.com/vdchz-nq.23niidftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
همشهری
Iran, Islamic Republic of
هیجان نیست اثر تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت مجلس بانک مرکزی در پرتو سیاست های پولی وبانکی ومالی وبودجه سال اتی ومولفه های موثر مانند تحریم ها و... سبب میشود سرمایه داران یا سرمایه گذاران خرد وکلان برای بقای خود به هر ریسمانی متمسک شوند حالا از خرید ارز وسکه گرفته تا سهام وخودرو و...بی ثباتی نظام اقتصادی واز هم پاشیدگی ان سبب چنین رفتارهایی شده است .تولید هم که بایگانی شده است .تزریق نقدینگی یارانه. سبد معیشت عیدی فروش اوراق قرضه کسری بودجه دولت اعطا وام جهت خرید سهام و..صد ها مولفه دیگر برایندش حفظ سرمایه با چنگ ودندان است لذا علیرغم افزایش حجم سرمایهگذاری در بورس هیچ یک از شرکتهای بورسی کوچکترین گزارشی از افزایش تولید ورشد بهره وری و....ارایه ننمودهاند .واین یعنی تورم اتی وانتظارات سود قابل دریافت از شرکت های فاقد بهرهوری وراندمان تولید وسودوورشکستگی وزیانده بودن شرکتها در اینده.
تازه ترین اخبار