بیمه میهن در آبانماه از جیب خرج کرد!

23 دی 1398 ساعت 9:46

بیمه میهن در آبانماه حدود ۱۰۰ میلیون تومان بیش از میزان فروش پرتفوی خود به عنوان خسارت پرداخت کرده و این در حالی است که این شرکت در هشت ماهه امسال در رشته بیمه های ثالث اجباری و آتش سوزی شرایط مشابهی را تجربه کرده است.


به گزارش اخباربانک، در ادامه بررسی وضعیت بورسی شرکت های صنعت بیمه، عملکرد شرکت بیمه میهن نشان از آن دارد که بیمه های اجباری و عمومی ۶۷ درصد فروش پرتفوی (انواع سهام موجود در سبد سهام) این شرکت را در آبانماه به خود اختصاص داده و این در حالی است که بیشترین حجم فروش پرتفو در این ماه با سهم ۳۶ درصدی به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به نام رشته ثالث اجباری به ثبت رسیده است.

بعد از رشته ثالث بیشترین منبع درآمد این شرکت از طریق بیمه درمان با سهم ۱۹ درصدی بوده است که البته نکته قابل توجه در عملکرد فروش پرتفوی این شرکت سهم ۱۱ درصدی پرتفوی مسئولیت به مبلغ یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که در آبانماه ۷۷ درصد درآمد این رشته به مبلغ یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان خسارت رشته مذکور اختصاص یافته است.

بررسی ها حکایت از آن دارد که با وجود فروش ۱۶ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی پرتفوی در آبانماه از سوی این شرکت، رشته بیمه های ثالث- مازاد و دیه، هواپیما، نفت و انرژی، اعتباری و پول هیچ خواهانی نداشته اند.

در بحث پرداخت خسارت شرکت بیمه میهن، بیشترین میزان پرداخت خسارت مربوط به رشته ثالث اجباری به مبلغ ۶ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان و بعد از آن رشته درمان با سهم ۳۹ درصدی از کل خسارت این ماه بوده است.

بررسی ها حکایت از آن دارد که در رشته های درمان، ثالث اجباری و حوادث سرنشین، این شرکت بیش از میزان درآمد خود خسارت پرداخت کرده است. این شرکت در آبانماه ۱۶ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته و ۱۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت کرده که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد که میزان پرداخت خسارت این شرکت در هشتمین ماه امسال ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از درآمد آن بوده است.

حال بررسی های عملکرد هشت ماهه این شرکت بیانگر آن است که بیمه میهن در این مدت ۱۶۶ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرتفو عرضه کرده و ۱۳۸ میلیارد و ۴۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خسارت معادل ۸۳ درصد فروش پرتفوی خود، خسارت پرداخت کرده است.

در هشت ماهه امسال ۶۹ درصد حجم فروش پرتفوی این شرکت مربوط به بیمه های درمان، ثالث اجباری و زندگی بوده که ۷۴ درصد پرداخت خسارت این شرکت در همین مدت مربوط به رشته بیمه های مذکور بوده است.

با وجود آنکه بیشترین میزان فروش رشته درمان در هشت ماهه سالجاری شرکت بیمه میهن از ثالث اجباری بیشتر بوده اما خسارات تعیین تکلیف شده رشته ثالث از درمان پیشی گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت در مدت مذکور هیچ پرتفویی برای رشته های ثالث- مازاد و دیه، نفت و انرژی و پول صادر نکرده است.

این شرکت در رشته بیمه ثالث اجباری و آتش سوزی بیش از میزان فروش پرتفو خسارت پرداخت کرده است.

پرتفوی یا سبد دارایی ها به گروهی از دارایی های مالی مثل سهام، اوراق مشارکت و اوراق قرضه و معادل‌های پول نقد نظیر سپرده های بانکی، همچنین سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های قابل معامله گفته می‌شود که به صورت مستقیم توسط سرمایه گذاران نگه‌داری شده یا به وسیله حرفه‌ای‌های عرصه مالی مدیریت می‌شود.
منبع:ایسنا


کد مطلب: 72572

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72572/بیمه-میهن-آبانماه-جیب-خرج

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com