۰
یک کارگزاری با بررسی آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی ، وضعیت امروز بورس با دامنه نوسان دو درصدی را پیش بینی و اعلام کرد احتمالا بازار در روزهای پیش رو به روند طبیعی نزدیک خواهد شد.
پیش بینی امروز بورس 2 درصدی با احتمال جبران و عادی شدن معاملات
به گزارش اخباربانک، بورس تهران در حالی هفته جاری با شاخص 353 هزار و 807 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار طی هفته گذشته متاثر از التهاب شدید روابط ایران و امریکا که با ترور و شهادت سردار سلیمانی آغاز شد و با پاسخ موشکی ایران ادامه یافت، افتی کم سابقه ایی را متحمل شد و عمده نمادها و گروه ها با افت قیمت به کار خود پایان دادند.

حمایت های صورت گرفته از بازار هرچند همچنان روندی نه چندان حرفه ای دارد اما حاکی از اهمیت روزافزون بازار سهام به عنوان ویترین اقتصادی و البته قبول این واقعیت از طرف دست اندر کاران امر است .

در بازارهای جهانی طلا و نفت که با التهابات رشد کردند نیز پس از پاسخ ایران و بیانیه آمریکا که تمایل به کاهش تنش را نشان می داد به روند اصلاحی بازگشتند و بخش عمده رشد اخیر را از دست دادند. شاخص بازار سهام آمریکا هم پس از روندی نزولی به مسیر رشد بازگشت و سقف جدید را نیز ثبت کرد و این در حالی بود که روند فلزات و نفت همچنان نوسانی با تغییراتی محدود بود.

از طرف دیگر در بازار ارز دلار که با رشد به محدوده بالاتر از 14000 تومانی نیز رسیده بود با افت قیمت بخش زیادی از رشد اخیر را از دست داد و مجددا به محدوده پایین تر از 13500 تومانی رسید.

اما در بازار سهام، کاهش دامنه نوسان در بازار روز چهارشنبه و امروز می تواند روند قبلی داد و ستدها را دستخوش تغییراتی کند. با فروکش کردن التهابات سیاسی - منطقه ای احتمالا سهامی که در هفته گذشته افت زیادی داشتند بخشی از کاهش قیمت ها را جبران کنند و البته افزایش ریسک ها باعث خواهد شد بخشی از نقدینگی خارج شده از بازار در بازگشت به بازار با تردید همراه شود و همین مساله می تواند بازار را مستعد اصلاح زمانی و ورد به مرحله نوسانی کند.

برطرف شدن هیجانات هم می تواند مجددا وزن متغیرهای اقتصادی را در تصمیمات سرمایه گذاران افزایش دهد و انتشار گزارش های عملکردی 9 ماهه نیز در تشخیص صنایع و شرکت های پیش رو موثر باشد.

به گزارش بورس پرس به صورت کلی، پشت سر گذاشتن بحران و شوک هفته گذشته نیاز به زمان خواهد داشت و احتمالا بازار در هفته جاری به روند طبیعی نزدیک خواهد شد. همانطور که در روندهای نزولی تجربه شده نمادهای دارای بنیاد قوی حتی در شوک های جدی نیز نقدشوندگی مناسبی دارند و با پشتوانه سود، افت قیمت چندانی را نیز تجربه نمی کنند و این در حالی است که در نمادهای بدون پشتوانه سودآوری نقدشوندگی بسیار پایین از دیگر ریسک های ورود به شمار می آید.
https://akhbarbank.com/vdchkmnq.23nivdftt2.html
تازه ترین اخبار