۰
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

طلا ۱۴ دلار ریزش کرد

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران همچنان متقاضی خرید دارایی‌های امن بودند اندکی افزایش یافت اما از رکورد روز چهارشنبه فاصله چشمگیری پیدا کرد.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵۶۰ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمتها روز چهارشنبه تا مرز ۱۶۱۰ دلار و ۹۰ سنت صعود کرده بودند که بالاترین رکورد از مارس سال ۲۰۱۳ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا در ۱۵۶۰ دلار و ۵۰ سنت ثابت بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته در ۱۵۶۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۱۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت پیش رفته بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا لزوما به حمله ایران به پایگاههای این کشور در عراق پاسخ نظامی نخواهد داد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در شرکت دیلی فارکس در این باره به رویترز گفت: اظهارنظرات نشان می دهد که این حملات ادامه نخواهند داشت و ترامپ هم اعلام کرده که قصد ندارد پاسخ نظامی دهد بنابراین بازارها اندکی آسودگی خاطر پیدا کرده اند. هیچ نشانی از بالا گرفتن تنشها وجود ندارد با این حال این ریسک همچنان وجود دارد.

طلا که در شرایط ابهامات سیاسی و  اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می شود، روز چهارشنبه در واکنش به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی آمریکا، حداکثر ۲.۴ درصد صعود کرده و از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرده بود.

عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، صعود بازارهای سهام آسیایی در پی تعدیل نگرانیها نسبت به التهابات ژئوپلیتیکی بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی تریدر"، ادامه نگرانیهای ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنان آمار اقتصادی چین را دریافت کردند که نشان داد قیمتهای تولیدکننده در دسامبر ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت که ششمین رشد منفی ماهانه بود و نشان داد تولیدکنندگان چینی همچنان با تقاضای ضعیف و پیامدهای جنگ تجاری در کشمکش هستند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۱.۰۵ درصد کاهش یافت و به ۸۸۶.۸۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۱۲۹ دلار رسید. هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۵۸ دلار و ۷۳ سنت بود.
https://akhbarbank.com/vdcdzk05.yt0xz6a22y.html
تازه ترین اخبار