۰
اینترنت بانک ایران زمین، یکی از سیستم‌های بانکداری مدرن این بانک است که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم می‌سازد که در هر زمان به همه خدمات بانکی موردنیازشان دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد کنند.
به گزارش اخباربانک، در این مطلب به بررسی اینترنت بانک ایران زمین و امکانات آن می‌پردازیم. حتما بخش انتهایی این مطلب را بخوانید.

اینترنت بانک ایران زمین چه نیازهایی دارد؟
نام کاربری و رمز عبور دریافتی از شعبه بانک ایران زمین برای تمام درگاه‌های اینترنتی قابل استفاده است. پس از اولین ورود به اینترنت بانک ایران زمین، به جای نام کاربری و رمز ارائه شده توسط بانک، باید نام کاربری جدید و رمز جدید ایجاد کنید.
 
صفحه اصلی اینترنت بانک ایران زمین چه قابلیت‌هایی دارد؟
در صفحه اصلی اینترنت بانک ایران زمین می‌توان به‌صورتحساب سپرده‌ها، پرداخت قبض‌ها و انتقال وجه به‌صورت پیش‌فرض دسترسی سریع داشته باشید. نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف و نحوه استفاده از آن هم در صفحه اصلی اینترنت بانک ایران زمین دیده می‌شود. امکان مشاهده تاریخ و ساعت آخرین ورود به اینترنت بانک ایران زمین وجود دارد که باعث ایجاد امنیت برای کاربر می‌شود. همچنین نمودار تغییرات موجودی هر سپرده در صفحه اصلی دیده می‌شود.

صفحه اصلی اینترنت بانک ایران زمین
 
 
اینترنت بانک ایران زمین چه خدماتی ارائه می‌دهد؟
خدمات سپرده اینترنت بانک ایران زمین
اولین گزینه در منوی اینترنت بانک ایران زمین، نمایش تمام سپرده‌ها است که در آن می‌توانید به نوع و شماره شبا سپرده‌ها دسترسی داشته باشید. امکان جست‌وجو در گردش‌های سپرده بر اساس تاریخ، مبلغ و یادداشت تراکنش نیز وجود دارد تا حساب خود را کامل در دست داشته باشید.

در هر ردیف سپرده، امکان نمایش ریز گردش سپرده و دریافت فایل اکسل و PDF صورتحساب وجود دارد. نمایش گردش سپرده‌ها با انتخاب نوع آن سپرده برحسب سال و ماه به‌صورت تقویمی وجود دارد. برای هر سپرده، می‌توانید نام مستعاری را مشخص کنید و برای پرداخت اقساط، واریز سود و پشتیبان، سپرده موردنظر خود را تعیین کنید.

همچنین می‌توانید برای هر سپرده، گزارش دوره‌ای صورتحساب و موجودی را به تفکیک روز، هفته و ماه و نیز ارسال به ایمیل تنظیم کنید. در روزشمار مالی، همچون تقویم دیواری در جدولی به تفکیک روزهای ماه مجموع واریز، برداشت و مانده‌حساب روزانه را می‌توانید رصد کنید.

اینترنت بانک ایران زمین
برای افتتاح سپرده در اینترنت بانک، در صورت داشتن یک حساب از قبل می‌توانید در همان اینترنت بانک حساب سپرده جدید از نوع سپرده کوتاه‌مدت بانک ایران زمین را افتتاح کنید. این افتتاح به‌صورت آنی و آنلاین انجام می‌شود.

در تماس‌ها، امکان ثبت شماره‌های کارت، تسهیلات، سپرده و شبا پرمصرف را جهت سهولت در عملیات انتقال وجه اینترنت بانک ایران زمین فراهم شده است. همچنین امکان دریافت اطلاعات در قالب فایل اکسل، pdf،csv  و html وجود دارد.

در قسمت درخواست‌ها، می‌توانید درخواست‌های ثبت‌شده برای صدور دسته چک و تمکن مالی را مشاهده کنید. بر اساس نام و وضعیت درخواست، تاریخ ثبت و شماره پیگیری قابلیت گزارش‌گیری دارد.

انتقال وجه داخلی در اینترنت بانک ایران زمین
در انتقال وجه عادی اینترنت بانک ایران زمین، امکان انتقال وجه بین حساب‌های داخلی بانک ایران زمین وجود دارد. می‌توانید با انتخاب سپرده مبدأ، واریز را به سپرده‌های خود و سپرده‌های پر مراجعه خود انجام دهید. سقف انتقال وجه بین سپرده‌های ایران زمین خودتان 100 میلیون تومان و سقف انتقال وجه داخلی برای سپرده‌های دیگران در بانک ایران زمین 50 میلیون تومان است.

اگر بخواهید به‌صورت مستمر (مثلاً به‌صورت چند بار در روز، چند بار در ماه، هرماه) به حسابی در بانک ایران زمین انتقال انجام دهید، می‌توانید از انتقال وجه مستمر استفاده کنید. در این حالت علاوه بر خدمات انتقال حساب، تاریخ برداشت از حساب را می‌توانید تعیین کنید.

در انتقال وجه دسته‌ای امکان انتقال وجه به چندین سپرده در بانک ایران زمین وجود دارد. می‌توانید تک‌به‌تک یا طبق فایل الگو اطلاعات سپرده افراد را وارد کنید. امکان یادداشت‌گذاری نیز وجود دارد.

انتقال وجه از کارت ایران زمین به کارت بانک‌های عضو شتاب هم در این کارتابل فراهم است و سقف انتقال وجه تا 3 میلیون تومان دارد. انتقال وجه کارت به سپرده و شبا نیز در دسترس است که سقف این انتقال وجه مانند انتقال کارت به کارت تا 3 میلیون تومان تعیین شده.

انتقال وجه بین‌بانکی
در اینترنت بانک ایران زمین، برای انتقال وجه از سپرده خود به سپرده‌ای در بانک دیگر در مبالغ کمتر از 15 میلیون تومان از انتقال وجه بین‌بانکی پایا عادی استفاده کنید. در انتقال وجه بین‌بانکی پایا دسته‌ای، می‌توانید انتقال وجه از سپرده خود به چندین سپرده در بانک‌های دیگر داشته باشید.

اگر قصد انتقال وجه به دفعات و در تاریخ‌های مشخص به سپرده‌ای در بانک دیگر دارید، از روش انتقال وجه بین‌بانکی پایا مستمر می‌توانید استفاده کنید.

در برداشت وجه بدون کارت هم می‌توانید برای شخصی مجوز برداشت از سپرده بانک ایران زمین ثبت کرده و رمز برداشت را برای آن شخص ارسال کنید. دریافت این وجه از طریق خودپرداز امکان‌پذیر است ولی نیازی به داشتن کارت نیست.

گزارش‌ها در اینترنت بانک ایران زمین
گزارش انتقال وجه مستمر: خلاصه‌ای از وضعیت انتقال وجه‌های مستمر تنظیم‌شده توسط مشتری را گزارش می‌کند و امکان لغو آن‌ها را هم دارد.

گزارش انتقال وجه مستمر به مشتری: گزارشی از انتقال وجه‌های مستمر تنظیم‌شده به سپرده‌های مشتری را ارائه می‌کند.

گزارش انتقال وجه بین‌بانکی پایا: وضعیت انتقال وجه‌های بین‌بانکی پایای ثبت شده در این بخش ارائه می‌شود و امکان تائید، لغو و تعلیق هر یک از دسته‌ها وجود دارد.

گزارش جزئیات انتقال وجه بین‌بانکی پایا: جزئیات مربوط به تراکنش‌های انتقال وجه‌های بین‌بانکی پایا در این بخش گزارش می‌شود و امکان لغو و تعلیق هر یک از تراکنش‌ها هم طراحی شده.

گزارش پرداخت‌ها: مشاهده و جست‌وجو در انواع پرداخت‌های انجام شده مانند خرید شارژ اپراتورهای مختلف و کمک‌های نیکوکاری، در این قسمت امکان‌پذیر است.

گزارش تراکنش‌های کارت: مشاهده و جست‌وجو در انواع تراکنش‌های انجام شده به وسیله کارت را اینجا ببینید.

تنظیم گزارش‌های دوره‌ای: در این قسمت امکان تغییر تنظیمات گزارش‌های دوره‌ای برای گرفتن صورتحساب و موجودی وجود دارد.

تاریخچه عملیات کاربر: در این قسمت امکان دریافت گزارش عملیات انتقال وجه کاربر در یک ماه گذشته با فیلتر نوع عملیات و شماره پیگیری وجود دارد.
اینترنت بانک ایران زمین

خدمات کارت اینترنت بانک ایران زمین
مدیریت کارت‌های صادرشده مربوط به هر سپرده در اینترنت بانک ایران زمین وجود دارد. برای کارت‌های بانک دسترسی سریع به عملیاتی مانند پرداخت قبض، پرداخت قبض دسته‌ای، انتقال وجه کارت به کارت، انتقال وجه کارت به سپرده، صورتحساب، موجودی، مسدودی، تغییر رمز دوم وجود دارد. در قسمت جزئیات کارت، امکان افزودن سپرده فرعی علاوه بر سپرده اصلی وجود دارد. برای کارت بانک‌های دیگر عضو شتاب تنها امکان پرداخت قبض‌ها وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین امکانات در اینترنت بانک ایران زمین، فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف است. بعد از ثبت درخواست حضوری در بانک و نصب رمزساز ایران زمین، می‌توانید برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت و همچنین رمز یکبار مصرف اینترنت بانک و همراه بانک از این قسمت استفاده کنید.

اینترنت بانک ایران زمین

مدیریت چک در اینترنت بانک
فهرست دسته‌چک‌ها بر اساس سپرده و حساب‌جاری، در این بخش قابل‌مشاهده است. با انتخاب هر یک از سپرده‌های جاری خود، می‌توانید گزارشی از دسته‌چک‌های آن سپرده دریافت کنید. علاوه بر مشاهده دسته‌چک‌ها، در اینترنت بانک ایران زمین با انتخاب هر سپرده می‌توانید گزارش کاملی از وضعیت چک‌های واگذارشده خود بر اساس نام بانک، تاریخ واگذاری و وصول چک، تاریخ چک، شماره برگه چک، مبلغ چک داشته باشید.

خدمات تسهیلات اینترنت بانک ایران زمین
اگر از بانک ایران زمین تسهیلاتی دریافت کرده‌اید، می‌توانید گزارش کاملی از اطلاعات اصلی مانند نوع، شماره، وضعیت، مبلغ، مانده، تعداد، تاریخ شروع و سررسید قرارداد، پرداخت اقساط تسهیلات را در این بخش مشاهده کنید. اگر هم تسهیلاتی ندارید که هیچ!

البته امکان پرداخت تسهیلات دیگران هم در اینترنت بانک وجود دارد. برای این منظور باید شماره تسهیلات موردنظر به همراه مبلغ را وارد کنید. تنظیم پرداخت خودکار از یک سپرده برای پرداخت تسهیلات، یکی از ویژگی‌های خوب این بخش است.
اینترنت بانک ایران زمین
خدمات پرداخت در اینترنت بانک

در اینترنت بانک ایران زمین، برای شارژ مستقیم تلفن همراه با مبلغ دلخواه بین هزار تا 50 هزار تومان از این قسمت استفاده کنید. همچنین دیگر نیازی به واردکردن کد رمز از طریق تلفن همراه نخواهید داشت و سیم‌کارت اعتباری تلفن همراه به‌صورت خودکار شارژ می‌شود. علاوه برخرید شارژ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌توانید در قسمت پرداخت‌ها، برای کمک به سازمان بهزیستی و بچه‌های آسمان استفاده کنید. جهت پرداخت قبض، با داشتن اطلاعات یک کارت شتابی و اطلاعات قبض، از این امکان سیستم می‌توانید استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اینترنت بانک ایران زمین، پرداخت قبض دسته‌ای است. اگر تمایل دارید چندین قبض مختلف با مبالغ مختلف را به‌سرعت و به‌صورت یکجا پرداخت کنید، این گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر پرداخت قبض به‌صورت تکی با واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان وارد کردن اطلاعات قبض‌های مختلف طبق فایل الگو اکسل یا csv وجود دارد.

اینترنت بانک ایران زمین
سایر خدمات اینترنت بانک ایران زمین
کارپوشه (مدیریت تراکنش‌های حساب‌های چند امضایی) خدمتی دیگر در اینترنت بانک ایران زمین است. انجام تراکنش‌های انجام‌یافته از حساب‌های چند امضایی، مستلزم تائید دو یا چند نفر از دارندگان حق امضای حساب است. در این بخش فهرستی از تراکنش‌های مبتنی بر کارپوشه نمایش داده می‌شود. می‌توانید با انتخاب هر مورد نسبت به نقشی که در آن تراکنش دارید، گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید. اگر ایجادکننده تراکنش باشید، می‌توانید نسبت به تائید، رد، لغو، ویرایش و در صورت تائید سایر افراد مربوط، اجرای نهایی تراکنش اقدام کنید. اگر صرفاً یکی از افراد صاحب امضای تراکنش باشید، می‌توانید نسبت به تائید یا رد تراکنش اقدام کنید.
 
در تنظیمات چه امکاناتی وجود دارد؟
در این قسمت می‌توانید اطلاعات مربوط به رمز عبور، نام کاربری و رمز دوم (انتقال وجه) اینترنت بانک ایران زمین و همچنین نحوه نمایش سپرده‌ها و صورتحساب بانکی خود را به‌صورت دلخواه تغییر دهید. امکان فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف و رمز یکبار مصرف اینترنت بانک و همراه بانک -علاوه بر قسمت مدیریت کارت‌ها- در این قسمت هم وجود دارد.
 
نگاهی به مزایا و معایب استفاده از اینترنت بانک ایران زمین
مزایا:
  • باز کردن حساب کوتاه مدت در همان اینترنت بانک، بدون هیچ زحمت اضافه‌ای.
    امکان پرداخت دسته‌ای قبض‌ها.
    اینترنت بانک ایران زمین با نسخه موبایل هم‌خوانی دارد. همچنین اینترنت بانک ایران زمین دوزبانه است.
    انتقال وجه مستمر و گروهی علاوه بر سپرده‌های بانک ایران زمین، به‌صورت بین‌بانکی و پایا نیز وجود دارد.
    می‌توان اقساط مربوط به تسهیلات دیگران را پرداخت کرد.
    ثبت مجوز برداشت وجه بدون کارت به دیگران وجود دارد.
    می‌توان برای پرداخت خودکار اقساط، سپرده‌ای را تعیین کرد.
معایب:
  • برای افزایش سقف انتقال وجه نیاز به مراجعه حضوری به شعبه است.
    در انتقال وجه‌ها بهتر است امکان نمایش مبالغ به تومان باشد.
    امکان درخواست صدور کارت‌های نقدی و هدیه وجود ندارد.
    محاسبه نرخ تسهیلات یا محاسبه سود سپرده‌ها در اینترنت بانک ایران زمین وجود ندارد.
    ارائه خدمات مربوط به بورس وجود ندارد.
 
 
https://akhbarbank.com/vdcdjs05.yt0xo6a22y.html
تازه ترین اخبار