۰
۱
بانک‌ها و موسسات اعتباری اعتبار رمزهای پویا را به ۱۲۰ ثانیه افزایش نمی‌دهند.
بانک‌ها اعتبار رمزهای پویا را به ۱۲۰ ثانیه افزایش نمی‌دهند
به گزارش خبرنگار اخباربانک، رمز پویا از ابتدای شکل گیری آن بر مبنای ۶۰ ثانیه تعیین و به شعب بانکی ابلاغ شده بود.

پس از آن و با کسب بازخوردها از بانک‌ها و مشتریان مقرر شد ۶۰ ثانیه دیگر به مدت زمان اعتبار رمزهای پویا افزوده این رمز ها به ۱۲۰ ثانیه افزایش پیدا کند.

در مرحله عمل نیز مدت زمان ۶۰ ثانیه بسیار کمتر از آن چیزی است که مشتری بتواند خرید اینترنتی خود را در آن زمان کوتاه انجام دهد.

بنابراین منطقی است که مدت زمان اعتبار رمز پویا از ۶۰ ثانیه به ۱۲۰ ثانیه افزایش و دارای اعتبار باشد.

در این خصوص برخی از بانک ها و موسسات اعتباری نظیر پاسارگاد توانستند در مدت کوتاهی نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی و زمان ۱۲۰ ثانیه را در سیستم خود پیاده سازی کند.

اما در این بین برخی دیگر از بانک‌ها و موسسات اعتباری که زیرساخت‌های ضعیفی در ارائه رمزهای پویا دارند مدت زمان مذکور را بدهمان مدت ۶۰ ثانیه ثابت نگه داشته اند.

چندی پیش علیرضا اکبری مدیر طرح و برنامه شرکت کاشف گفته بود: در نسخه اول سند الزامات رمزهای  پویا در تراکنش های مبتنی بر کارت که از سوی بانک مرکزی منتشر شد، حداکثر زمان رمز دوم پویا ۶۰ ثانیه در نظرگرفته شده بود که با توجه به بررسی بازخوردهای دریافت شده و شرایط موجود در آغاز مسیر پویاسازی این کارتها، بانک مرکزی در نسخه دوم این سند، زمان اعتبار رمز دوم پویا را به حداکثر ۱۲۰ ثانیه افزایش داد.
 
https://akhbarbank.com/vdcb95bz.rhb55piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
حسین
Iran, Islamic Republic of
زیر ساخت گفته شده بسیار چیز ابتدایی ،،،،همه ی اشکالات در کشور ما مربوط به مدیریت بسیار ضعیف زیر ساخت های گفته شده جز ابتدایی ترین الزامات نرم افزاری
تازه ترین اخبار