۰
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵

رشد قیمت طلا شتاب گرفت

قیمت طلا در نتیجه انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب در آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون توافق تجاری موقتی آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به بالاترین حد در یک ماه و نیم اخیر صعود کرد.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۱۴۸۹ دلار و ۵۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۴۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

آماری که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد سفارش‌های جدید برای کالاهای ساخت آمریکا در نوامبر رشد چندانی نداشت و صادرات آنها کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری تجاری عامل بازدارنده رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم امسال خواهد بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر"، آمار اقتصادی ضعیف‌تر آمریکا منتشر شده و همچنان نگرانی‌هایی نسبت به سطح فعلی تعرفه‌های واردات وجود دارد که اقتصاد این کشور را متاثر خواهد کرد.

عامل دیگری که به نگرانیها اضافه کرد، رشد منفی غیرمنتظره اقتصاد کانادا بود که نخستین رشد منفی ماهانه از فوریه و ناشی از اعتصاب خودروسازی آمریکا بود.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود با ۱۶ درصد رشد، امسال در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ قرار دارد که عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

در بخش تجاری، سرمایه گذاران منتظر تحولات بیشتر در خصوص فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین هستند. هنوز به طور ۱۰۰ درصد معلوم نیست که فاز اول توافق تجاری امضا خواهد شد یا خیر و پس از آن فاز دوم توافق مطرح می‌شود که به معنای نیاز احتمالی سرمایه گذاران به خرید طلا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود این که پکن و واشنگتن اقداماتی را برای کاهش تنش‌ها در پیش گرفته‌اند اما آنها روی مسائلی شامل اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ و برخورد با اقلیت‌ها در چین اختلاف نظر دارند.

بازارهای سهام آسیایی و آمریکایی در آستانه تعطیلات سال نو بین صعود و سقوط در نوسان بودند. انتظار می‌رود در آستانه تعطیلات کریسمس معاملات در بسیاری از بازارهای مالی کاهش پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۷۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۵۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و به ۹۳۵ دلار و ۹۹ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcj8vea.uqe8ozsffu.html
تازه ترین اخبار