۰
همزمان با پیشرفت‌هایی که در صنعت پرداخت رخ می‌دهد، کلاهبرداری های مالی نیز در حال افزایش است. به خصوص از زمان ورود اینترنت به حوزه مالی و پرداخت‌های بانکی (اینترنت‌ بانک، درگاه‌های پرداخت، اپلیکیشن‌های پرداخت و …)، روش‌های جدیدی برای سوء استفاده هکرها به وجود آمده است و به تبع بانک ها روز به روز با چالش های جدیدی برای حفظ امنیت حساب کاربران خود مواجه هستند.
بانکهای امریکایی هم برای مشتریان خود رمز دوم دارند
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک ، اوایل دهه ۱۷۰۰ بازرگانان بریتانیایی به ایالات متحده سفر کردند و در سال ۱۷۹۰ بانک پنسیلوانیا را برای تامین بودجه جنگ‌های انقلاب آمریکا که طی سال‌های ۱۷۷۵ تا ۱۷۸۳ رخ داد، تاسیس کردند و از آن سال تاکنون سیستم بانکی آمریکا پیشرفت چشمگیری کرده است که در حال حاضر با سیستم بانکداری مدرنی در این کشور رو به رو هستیم.
با پیشرفت چشمگیر آمریکا در سیستم بانکی، بانک های این کشور برای تامین امنیت کاربرانش روش های گوناگونی را به کار برده اند .
زمانی که یک شهروند آمریکایی از کارت اعتباری خود برای پرداخت استفاده می کند بانکی که آن کارت اعتباری از آن جا صادر شده است موقعیت مکانی فرد را از طریق گوشی وی می سنجد و با موقعیتی که خرید در آن صورت گرفته است تطبیق می دهد و اگر موقعیت فرد با جایی که در آن خرید صورت گرفته است هماهنگی نداشته باشد کارت اعتباری وی مسدود می شود.
زمانی که یک شهروند آمریکایی بخواهد از طریق اینترنت وارد حساب بانکی خود شود باید مشخصات خود را وارد سایت آن بانک کند و کد تایید را دریافت کند و اگر با یک رایانه دیگر بخواهد وارد حساب خود شود باید رمزی که از طریق ایمیل بانک برای آن شخص ارسال شده است را در سیستم ثبت کند.
برخی از بانک های آمریکا پول شما را گارانتی می کنند به این معنا که اگر آن بانک هدف حمله هکر ها قرار گرفت و پول شما دزدیده شد بانک مبلغ آن پول را به حساب شما برخواهد گرداند.

برخی دیگر از بانک های آمریکا نیز هنگامی که هدف حمله هکرها قرار میگرند و یا در آن ها کلاهبرداری هایی صورت می گیرد پولی که درحساب کاربرانشان بوده است را به صورت نقدی به آن ها بازپرداخت می کنند.
تقریبا تمام بانک های آمریکا به برنامه های بانکی مجهز هستند و زمانی که کارت یکی از شهروندان به سرقت رود وی می تواند از طریق برنامه این بانک که بر روی تلفن همراهش نصب است کارت خود را مسدود و غیرفعال کند.
بانک های آمریکا برای تامین امنیت حساب های کاربران خود در هنگام خریدهای اینترنتی رمز یکبار مصرف را ارائه می دهند به این صورت که شما برای هربار خرید از یک رمز مجازی استفاده می کنید و هر رمز مجازی برای بار دوم قابل استفاده نیست.
یکی دیگر از روش هایی که بانک های آمریکایی برای تامین امنیت حساب کاربرانشان در پیش گرفته اند استفاده از کارت های تراشه و پین و یا تراشه و امضاء است. این کارت ها به یک مدار مجتمع متصل هستند که با هربار استفاده تمام اطلاعات آن ها رمزگذاری می شود؛ به این معنا که با هر بار استفاده از این کارت ها اطلاعات آنها تغییر می کند.
https://akhbarbank.com/vdciw3ay.t1azy2bcct.html
تازه ترین اخبار