۱
تحولات بنیادی شکل گرفته در بانک صادرات سبب شد تا این بانک با سود سازی خوبی همراه شده و وضعیت خوبی را در معاملاتش شاهد باشد؛ گزارشی که امید را به این بانک باز گرداند و بازار اعتقاد دارد بانکی که به سود سازی رسیده قیمتش نباید زیر قیمت اسمی ١٠٠ تومانی باشد.
سیاست جذب حداکثری منابع در بانک صادرات جواب داد
به گزارش اخباربانک، تحولات بنیادی شکل گرفته در بانک صادرات سبب شد تا این بانک با سود سازی خوبی همراه شده و وضعیت خوبی را در معاملاتش شاهد باشد؛ گزارشی که امید را به این بانک باز گرداند و بازار اعتقاد دارد بانکی که به سود سازی رسیده است قیمتش نباید زیر قیمت اسمی 100 تومانی باشد.



همانطور که مشاهده می شود، بانک توانسته در عملکرد 6 ماهه به سود حدود 53 میلیارد تومانی دست یابد و بدین ترتیب انتظارات برای ادامه روند سود سازی بانک در نیمه دوم سال نیز وجود دارد.

اما با بررسی صورت های مالی بانک صادرات در خواهیم یافت بانک همزمان هم در افزایش منابع مالی با نرخ های مناسب موفق بوده و هم در درآمد زایی توانسته دست بالا را داشته باشد.




در جذب منابع مالی بانک صادرات دو نکته حائز اهمیت است:

اول این که بانک توانسته نرخ های بانک مرکزی را رعایت و با نرخ های مناسبی اقدام به جذب منابع مالی نماید.

دوم بانک طی عملکرد 6 ماهه شاهد رشد 13 درصدی جمع سپرده های دریافتی می باشد.

علت اصلی مدیریت منابع و عدم جهش سود پرداختی به سپرده ها در صورت های مالی، تحقق همین دو امر است.




در دیگر سو یعنی درآمد زایی، درآمد بانک از دو بخش تشکیل شده است: اول بخش سود تسهیلات اعطایی که بانک توانسته در این بخش تغییرات جدی داشته باشد و با رشد 37 درصدی همراه شود.

در بخش دیگر سود سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری های بانک کاهش 77 درصدی را نشان می دهد. اما نکته مهم این بخش در جدول ذیل نهفته است:




بخش عمده ای از این سود ناشی از سود شرکت های زیر مجموعه بوده که معمولا در پایان سال شناسایی می شود؛ پس تا پایان سال شاهد رشد بسیار خوبی در سرفصل سود سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها خواهیم بود که به رشد در زمینه درآمد زایی و جمع درآمد های مشاع بانک کمک خواهد کرد.

بخش دوم سود فروش سرمایه گذاری ها بوده که برای پارسال سود 846 میلیارد تومانی محقق شده است و بانک صادرات در نیمه دوم سال در صورت واگذاری دارایی های خود سود خوبی می تواند از این طریق شناسایی نماید.

پس سرفصل سود سپرده و سرمایه گذاری ها در نیمه دوم سال در این بانک با تغییرات جدی همراه خواهد شد و همین امر می تواند سود سازی بانک صادرات را در نیمه دوم سال افزایش دهد.




همانطور که مشخص است در تراز عملیاتی بانک نیز شاهد روند کاهشی زیان های عملیاتی بوده و در نیمه دوم سال این زیان بیش از پیش نیز کاهش خواهد داشت.

پس در نهایت گزارشات نیمه دوم سال می تواند سود سازی و تحولات شکل گرفته در بانک صادرات را تشدید نموده و این تحولات قطعا بر روند قیمتی سهام بانک نیز اثرات مثبت خود را بر جای خواهد گذاشت.


در اهداف مدیریتی بانک نیز تمرکز بر این دو آیتم مهم یعنی رشد درآمدزایی از یک سو و کاهش هزینه ها از سوی دیگر تاکید شده که انتظار می رود سود خالص بانک تا پایان سال رشد بیشتری داشته باشد و بدین ترتیب بانک صادرات به صورت کامل در جرگه بانک های سودآور کشور قرار بگیرد که تحقق این امر در قیمت سهام بانک منعکس شده و می توان شاهد رشد قیمتی سهام بانک سود ده به سمت قیمت های اسمی بود.



 
https://akhbarbank.com/vdcd9n05.yt0ff6a22y.html
تازه ترین اخبار