بورس رکورد شکست

17 آذر 1398 ساعت 15:04

شاخص بورس امروز درحالی به ۳۳۲ هزار و ۵۶۷ واحد رسید که می‌توان گفت رکورد خود در نیمه مهر امسال که ۳۲۷ هزار و ۳۰۵ واحد بود را شکسته است.


به گزارش ایسنا، معاملات امروز (یکشنبه) در بورس اوراق بهادار تهران درحالی به پایان رسید که شاخص کل بازار با رشد ۴۹۴۲ واحدی نسبت به روز گذشته به ۳۳۲ هزار و ۵۶۷ رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۷۳۷ واحدی رقم ۱۰۲ هزار و ۷۹۹ واحد را تجربه کرد.  

همچنین ارزش بازار امروز به بیش از یک میلیون و ۲۱۳ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته که بیش از یک میلیون و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان بود، با افزایش همراه است.

بر این اساس، بازار سرمایه درحالی چنین ترازی را تجربه کرد که در روز ۱۳ مهرماه شاخص کل این بازار ۳۲۷ هزار و ۳۰۵ واحد بود که این مقدار بالاترین رکورد در بورس بود که امروز این رکورد شکسته شد.

معامله‌گران بورس امروز ۵۴۴ هزار معامله به ارزش ۲۳۰۹ میلیارد تومان انجام دادند که این تعداد معامله و ارزش آن نسبت به معاملاتی که در روز گذشته انجام شده افزایش یافته است.

امروز بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و فولاد خراسان شاخص بورس را بالا بردند.

بانک‌های ملت، تجارت و اقتصاد نوین، داروسازی زهراوی، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا نمادهای پربیننده امروز بازار سرمایه بودند.

رشد ادامه‌دار فرابورس
فرابورس نیز مانند بورس رشد خود را نسبت به روزهای گذشته حفظ کرد و با ۵۳ واحد رشد در رقم ۴۲۸۲ ایستاد.
معامله‌گران در فرابورس امروز 388 هزار معامله به ارزش ۵۵۲۹ میلیارد تومان انجام دادند.

در فرابورس هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، شرکت آهن و فولاد ارفع و سهامی ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده بازار فرابورس امروز گروه صنایع کاغذ پارس، سهامی ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، توزیع داروپخش و زرین معدن آسیا بودند.


کد مطلب: 71874

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71874/بورس-رکورد-شکست

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com