۰
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴

یک شهر جدید تهران از طرح ملی مسکن حذف شد

در حالی معاونت مسکن و ساختمان از ثبت‌نام طرح ملی مسکن در شهرهای جدید تهران خبر داده بود که معاون وزیر راه از حذف یکی از این شهرها در طرح مذکور خبر داد.
به گزارش اخباربانک به نقل از تسنیم، حبیب‌الله طاهرخانی با یادآوری این‌که بر اساس مصوبه دولت پروژه‌های فاقد متقاضی مسکن مهر به نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، ارگان‌های نظامی و... واگذار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کمی از واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر باقیمانده که در حال تعیین تکلیف آنها هستیم.

وی با بیان این‌که واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی با قیمت تمام شده واگذار می‌شود، به طرح ملی مسکن در شهرهای جدید اشاره کرد و افزود: در مرحله اول سهم شهرهای جدید کشور 70 هزار واحد است که بر اساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته استان به استان ثبت نام‌ این واحدها انجام می شود.

وی درباره سهمیه تهران در طرح ملی مسکن نیز گفت: در شهرهای جدید پردیس و پرند ثبت‌نام طرح ملی مسکن انجام می‌شود، اما در شهر جدید اندیشه به دلیل ظرفیت محدودی که در حوزه زمین داریم، ثبت‌نام طرح مذکور انجام نخواهد شد.

چند روز پیش معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود:‌ «ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در تهران در شهرهای جدید صورت می گیرد. جزئیات ثبت نام طرح اقدام ملی با ذکر مکان‌های ثبت نام در اطلاعیه‌های بعدی از طریق پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir اعلام خواهد شد.

پرو‌ژه مسکن تهرانسر به صورت مشارکتی ساخته می شود؛ شرایط، نحوه واگذاری و ثبت نام پس از تقسیم سهمیه بین دولت و شریک، اطلاع رسانی و اقدام خواهد شد.پروژه هایی که در حال حاضر از متقاضیان ثبت نام می شود بر اساس فروش اقساطی و یا واگذاری 99 ساله زمین است که در استان تهران نیز مانند سایر استان‌ها انجام می‌شود. در مرحله نخست ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های استان تهران که تامین زمین صورت گرفته است، به صورت مستقیم؛ و برای متقاضیان شهر تهران در شهرهای جدید اطراف تهران ثبت نام صورت می‌گیرد.»
https://akhbarbank.com/vdch66nq.23nzkdftt2.html
تازه ترین اخبار