ماجرای تائید و تکذیب ارز ۴۵٠٠ تومانی در بودجه 99

16 آذر 1398 ساعت 11:38

سخنگوی دولت از تغییر ارز دولتی به 4500 تومان در سال آینده برای تامین کالای اساسی در لایحه بودجه 99 خبر داد.از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر تکذیب این موضوع منتشر شده است.


به گزارش اخباربانک، علی ربیعی سخنگوی دولت 4 شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران عنوان کرده که سال آینده 10.5 میلیارد دلار با نرخ 4500 تومانی برای واردات کالاهای اساسی گذاشته شد.

بر این اساس ارز 4200 تومانی که مولود عجیب و غریب دولت روحانی برای عبور از چالش‌های ارزی در سال 97 بود در دومین سال کارکرد خود به پایان خط رسیده و برای سال آینده به 4500 تومان تغییر کرد.

طبق اطلاعات رسیده درباره جلسه تصویب نرخ ارز 4200 تومانی در دولت، این ارز پشتوانه کارشناسی هیچ کدام از دستگاه‌ها و نهادهای اقتصادی را نداشت و براساس گفته‌ها و شنیده‌ها در این جلسه و بدون آنکه کسی مسئولیت آن را بپذیرد پای به محاسبات دولتی‌ها گذاشت.

این رقم در لایحه بودجه سال 99 پیش‌بینی شده و باید منتظر ماند که مجلس به آن چه واکنشی نشان می‌دهد.
منبع: فارس

دلار 4500 تومانی برای کالاهای اساسی تکذیب شد
 

با وجود انتشار اخباری مبنی بر افزایش نرخ ارز 4200 تومانی به 4500 تومان برای تامین کالاهای اساسی، این نرخ تکذیب شد.
اخیرا سخنگوی دولت در اظهارات خود اعلام کرده بود که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

این درحالی است که پیش از این بارها از سوی دولت و به ویژه نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه - تاکید شده بود که نرخ تامین ارز با دستور رییس‌جمهور همان ۴۲۰۰ تومان است.

به دنبال انتشار این خبر، پرس‌وجوی ایسنا از منابع مطلع با این توضیح همراه شد که نرخ ارز برای تامین کالاهای اساسی به طور حتم ۴۲۰۰ تومان است و اعلام ۴۵۰۰ تومان اشتباه بیان شده است.

براین اساس تامین کالاهای اساسی در سال آینده نیز همچون روال امسال با نرخ ۴۲۰۰ تومان انجام می‌شود که طبق اعلام دولت، میزان منابع برای تامین کالای اساسی در سال آینده ۱۰.۵ میلیارد دلار تعیین شده است.

 


کد مطلب: 71831

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71831/ماجرای-تائید-تکذیب-ارز-۴۵٠٠-تومانی-بودجه-99

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com