۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶

تحلیل و پیش بینی قیمت سکه

هفته گذشته، روز پنجشنبه شاهد صعود قیمت دلار در بازار ایران و رسیدن قیمت به ۱۳۱۲۰ تومان در بازار بودیم که این منجر به تشدید نگرانی معامله گران شد.
همزمان با رشد دلار شاهد رشد قیمت طلا به میزان ۵ درصد در هفته گذشته بودیم. افزایش قیمت دلار در ایران و همچنین صعود قیمت طلا در بازار طلا جهانی منجر به رشد قیمت طلا شد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی بخشی از افزایش فعلی قیمت ها بخاطر افزایش قیمت بنزین و تورم های ایجاد شده ناشی از آن بوده است و بخشی از صعود نیز بخاطر افزایش تقاضا در بازار بدلیل نزدیک شدن به تعطیلات سال میلادی و سفته بازی ها دانسته است.

عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این روز ها مجددا موضوع افزایش نرخ ارز در بازار، بحث روز مردم و فعالان اقتصادی است. همانگونه که بار ها تاکید کرده ام بانک مرکزی مدیریت علمی و مبتنی بر بنیان های بازار را، که طی یک سال گذشته آرامش لازم را به بازار ارز برگرداند، ادامه خواهد داد. طبیعتا شوک قیمت بنزین و نیز انتظارات تورمی ناشی از آن، بازار های مختف از جمله بازار ارز و ثبات نسبی چندین ماهه آن را موقتا متاثر می سازد، فارغ از دلایل و آثار اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، آنچه به اینجانب و بانک مرکزی مربوط می شود استمرار مدیریت اصولی بازار ارز است؛ لذا این اطمینان را به مردم عزیز می دهم که همچون گذشته، بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهد گرفت.

هفته جاری در حالی شروع شد که شاهد رشد نرخ رسمی ۲۶ ارز در بازار بوده ایم.

به نوشته سایت طلا، در هفته گذشته شاهد صعود در قیمت سکه امامی تا سطح مقاومتی ۴۵۶۰۰۰۰ تومان بودیم. قیمت پس از رسیدن به این سطح اندکی بازگشت قیمت داشت. با قرار گرفتن قیمت بالاتر از سطح رزیستنس کانال صعودی در انتظار ادامه صعود در قیمت خواهیم بود .

اندیکاتور RSI نیز از ادامه صعود قیمت حمایت میکند.

روند کلی بازار همچنان صعودی می باشد و در این صعود در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۴۶۰۳۰۰۰ هستیم.
    مقاومت ۳: ۴۶۳۶۰۰۰
    مقاومت ۲: ۴۶۰۵۰۰۰
    مقاومت  ۱: ۴۵۷۱۰۰۰
    حمایت ۱: ۴۵۳۹۰۰۰
    حمایت ۲: ۴۵۱۲۰۰۰
    حمایت ۳: ۴۴۸۳۰۰۰
https://akhbarbank.com/vdcgy79u.ak9qx4prra.html
تازه ترین اخبار