۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵

پیش بینی سهام ۱۴ گروه در این هفته

یک کارگزاری با اعلام اینکه شاخص در محدوده سقف قبلی با چالش مواجه است ، وضعیت سهام ۱۴ گروه اصلی در هفته جاری را پیش بینی کرد .
پیش بینی سهام ۱۴ گروه در این هفته
به گزارش اخباربانک، در شرایطی روند صعودی هفته گذشته و بازپس گیری برخی از ارقام شاخص ، موجب دلگرمی و امید اکثر فعالان و عدد 322 هزار و 527 واحدی دماسنج بازار سهام شده که کارگزاری آبان درباره وضعیت و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته  روند مطلوبی داشت و بخش زیادی از افت قبلی را پس گرفت. در بازار ارز نیز شاهد تحرکات مثبت بودیم و همین موضوع اثر خود را کم و بیش در بازار سهام داشت و نمادهای بزرگ نیز کم و بیش از رشد نرخ ارز استقبال کردند.

در بازارهای جهانی نیز آمار مطلوب اشتغال آمریکا ، پایان هفته سبزی را رقم زده و بازارهای سهام و تبعا بازارهای کالایی نیز با روند مناسبی روبرو شده اند. هرچند وضعیت تنش های تجاری همچنان مبهم است اما بازارها که با کش دار شدن مذاکرات تجاری به دنبال انگیزه ای دیگر برای رشد بودند این بار از آمار مناسب بخش اشتغال امریکا استقبال گرمی کردند.

در بازارهای کالایی هم رشد مجدد فلزات اساسی رخ داد  و نفت نیز با سیگنال کاهش حجم تولیدات اوپک و اعضای غیرعضو ، روند مناسبی را گرفته است.

در بازار داخل هم طبق انتظار ، نرخ ارز رشد  کرد که با چاشنی افزایش قیمت بنزین و تبعا تقویت انتظارات تورمی سرعت بیشتری به خود گرفت. طبق اعلام قبلی ، عموما در ماه های پایانی سال میلادی ، شاهد تحرکات مثبت در بازار ارز هستیم و در سال جاری نیز همین موضوع در کنار عوامل دیگر رشد محدود نرخ ارز را در پی داشته است. سرایت روند آرام صعودی نرخ ها به معاملات در بورس کالا می تواند به مرور در گزارش فعالیت شرکت ها مشخص شود.

در بازار سهام ، روند شرکت های بزرگ تا حدودی بهبود داشت و همچنان فعالان در خرید سهام این شرکت ها در دو راهی رشد نرخ ارز و ابهامات بودجه سر درگم اند.

در گروه فلزات اساسی ، رشد قیمت های جهانی محصولات در کنار رشد نرخ ارز می تواند همچنان گروه را مورد توجه قرار دهد هرچند عرضه های پرحجم حقوقی ها همچنان محتمل خواهد بود.

در فرآورده های نفتی نیز به نظر می رسد رشد چند روز اخیر نفت و نرخ ارز می تواند، گروه را به تحرک وادارد. هرچند تاثیر تغییر نرخ ها در این گروه خصوصا پالایشگاه ها تا حدودی پیچیده تر از گروه فلرات اساسی بوده و بازار تا حدودی در رابطه با سرعت روند سود آوری شرکت های پالایشی با تردید روبرواست.

در معدنی ها و محصولات شیمیایی نیز به نظر می توان شاهد بهبود وضعیت عمومی معاملات بود.

اما در بانک ها ، معاملات "ونوین" پرحرارت بود و علیرغم عرضه های نفس گیر سهامدار عمده شرکت ، اخبار مربوط به افزایش سرمایه در نهایت برتری خریداران را به دنبال داشت. به نظر می رسد روند مثبت و آرام گروه بانکی همچنان نیز ادامه داشته باشد.

خودروسازها ، هفته گذشته روندی کم رمق داشتند و توجه بازار به دیگر گروه ها تا حدودی این نمادها را تحت تاثیر قرار داد. به نظر می رسد در این هفته نیز وضعیت گروه ، مثبت و آرام و همچنان تب و تاب معاملات قطعه سازها بیشتر از خودروسازها باشد.

سهام شرکت های بیمه ای ، دارویی و غذایی از گروه های مورد توجه بودند که این روند می تواند در این هفته نیز دنبال شود. هرچند ریسک ورود به برخی از نمادهای این گروه ها افزایش یافته است.

سیمانی ها و کاشی سازها و انبوه سازها نیز این هفته روندی مطلوب داشتند و همچنان بخشی از نقدینگی تمایل به نوسان گیری در این گروه ها دارد که به نظر این هفته نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش بورس پرس به صورت کلی شاخص کل در محدوده سقف قبلی با چالش مواجه است. هرچند تاکنون روند بازار ارز و بازارهای جهانی به نفع این نماگر مهم اقتصادی بوده و باید دید در صورت نزدیکی به این سطح، سیگنال های داخلی مانند جزییات بودجه نیز می تواند به کمک بازار سهام بیاید و یا مجددا شاهد افزایش عرضه ها در محدوده 330 هزار واحدی خواهیم بود؟
 
https://akhbarbank.com/vdcayan0.49n6615kk4.html
تازه ترین اخبار