۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰

کدام شرکت‌ها بورس را بالا بردند؟

امروز معاملات در بورس افزایش یافت و شاخص بورس نیز ۱۷۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ رسید که عامل این رشد شرکت‌های مپنا، کشتیرانی و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید بودند.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، معاملات امروز (چهارشنبه) در بورس اوراق بهادار تهران درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار همچون روزهای قبل به روند رشد خود ادامه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز از این قاعده مستثنی نماند و ۱۸۳۷ واحد رشد کرد و در رقم ۹۹ هزار و ۳۱۲ ایستاد.

ارزش کل بازار امروز به یک میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین تعداد معاملات نسبت به روز گذشته بیشتر شد و به ۴۰۵ هزار و ۳۳۰ رسید.

معامله‌گران بورس امروز با انجام این تعداد معاملات، ارزش معاملات انجام شده در این بازار را به ۱۶۲۵ میلیارد تومان رساندند.

در این میان امروز گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید بیشترین نقش را در مثبت شدن شاخص بورس داشتند و در مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

بانک‌های ملت، تجارت و اقتصاد نوین، سایپا، داروسازی زهراوی، داروسازی زاگرس فارمد پارس و ماشین سازی اراک به عنوان نمادهای پربیننده امروز ثبت شدند.

ادامه رشد در فرابورس
شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز مانند روز گذشته افزایشی بود و نسبت به روز گذشته با افزایش ۷۹ واحدی به رقم ۴۱۹۵ رسید.

تعداد معاملات امروز در فرابورس ۲۹۴ هزار و ۷۲۶ ثبت شده که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. همچنین ارزش معاملات در این بازار به ۲۴۱۴ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، صنایع ماشین های اداری ایران و قاسم ایران سهم عمده را در مثبت شدن بازار داشتند. درحالی که پتروشیمی مارون به تنهایی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص فرابورس ایران گذاشت.

براساس اطلاعات ثبت شده در پایان معاملات در بازار فرابورس، نمادهای پربیننده این بازار گروه صنعتی کاغذ پارس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، سهامی ذوب آهن اصفهان، داروسازی آوه سینا، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشاورزی و دامپروری بینالود و بانک دی بودند.
https://akhbarbank.com/vdcgwu9u.ak9qy4prra.html
تازه ترین اخبار