۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲

بیمه‌های عمر از مالیات معاف نمی‌شوند

رئیس سازمان امور مالیاتی درخصوص حذف بیمه‌های عمر از شمول معافیت‌های مالیاتی در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم گفت: بیمه‌های عمر از مالیات معاف نمی‌شوند.
بیمه‌های عمر از مالیات معاف نمی‌شوند
به گزارش اخباربانک، امیدعلی پارسا که در سندیکای بیمه‌گران ایران سخن می‌گفت در اصطلاحی تامل‌برانگیز مالیات را داروی تلخی عنوان کرد که هیچ‌کس تمایلی به آن ندارد؛ اداره کشور هم بدون مالیات امکان‌پذیر نیست.
 
 محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران دراین باره هشدار داد و گفت: اگر بنا باشد به اصطلاح این‌گونه گوشواره‌ها به صنعت بیمه آویزان شود، این صنعت قادر نخواهد بود وظیفه و مسوولیتی را که بر گردن آن نهاده‌اند انجام دهد و دیگر کسی سراغ خرید بیمه عمر و زندگی نخواهد رفت. 
 
وی درباره تناقض موجود درباره افزایش سهم بیمه‌های زندگی به ۵۰ درصد و رسیدن ضریب نفوذ به ۷ درصد در برنامه ششم توسعه با پیش‌نویس لایحه قانون مالیات‌های مستقیم و خارج شدن بیمه‌های زندگی از شمول معافیت‌های مالیاتی گفت: افزایش ضریب نفوذ یکی از موارد هدف‌گذاری روز بیمه و همایش بیمه و توسعه است و واقعیت نیز این است که اگر به بیمه‌های زندگی ورود پیدا نکنیم، ضریب نفوذ پیش‌بینی شده در برنامه ششم تحقق پیدا نخواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcgtu9u.ak9q74prra.html
تازه ترین اخبار