قیمت سکه و ارز در بازار امروز

12 آذر 1398 ساعت 14:05

امروز همزمان با عقب نشینی قیمت دلار در بازار ، ریزش قیمت ها در بازار طلا و سکه آغاز شد.


به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، سکه از پس چند روز پیشروی در بازار و رسیدن به مرز 4 میلیون و 500 هزار تومان، بار دیگر کاهش قیمت را همزمان با قیمت ارز در بازار آغاز کرده است . دیروز صرافان و فعالان بازار طلا با وجود افزایش قابل توجه قیمت طلا و سکه به فروشنده تبدیل شدند و از خرید سکه و طلا امتناع می کردند . همین اتفاق احتمال ریزش قیمت ها در بازار را تقویت کرد. امروز در بازار طلای تهران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی چهار میلیون و ۴۰۶ هزار تومان تعیین شد. این در حالی است که سکه طرح قدیم بهار آزادی نیز چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تومان خرید فروش شد. این مهم به معنای آن است که قیمت سکه طرح جدید ۱۱ هزار تومان و طرح قدیم ۳۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده است.

همچنین نرخ نیم سکه و ربع سکه به ترتیب دو میلیون و ۳۳۸ هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و ۵۰۹ هزار تومان ارزش‌گذاری شدند. براین اساس نرخ نیم سکه سه هزار تومان افزایش یافت ولی ربع سکه ۶ هزار تومان ارزان شد. این میان قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد.

در بازار جهانی نیز فعلا نرخ هر اونس طلا معادل هزار و ۴۶۱ دلار مبادله شد. در روز گذشته قیمت اونس جهانی طلا هزار و ۴۵۹.۵ دلار اعلام شده بود.
 

دلار روی سد مقاومتی ایستاد/ یورو ۱۳.۷۵۰ تومان

در حالی که رییس کل بانک مرکزی تایید کرده است شرایط در بازار ارز ماندگار نیست و قیمت‌ها روندی کاهشی در بازار را آغاز می کند، عقب‌نشینی در بازار ارز کلید خورد.
 
 امروز هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد که سد مقاومتی اعلامی از سوی صرافان است. روز گذشته هر دلار به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت .

 بر اساس این گزارش نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی نیز برابر با ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.  قیمت هر یورو نیز با کاهشی ۵۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است . صرافان بانکی هر یورو را به قیمت ۱۳ هزار و۶۰۰ تومان از مردم خریداری می کنند .

 بر اساس این گزارش صرافان می گویند حجم خرید و فروش در بازار چندان بالا نیست و نوسان قیمت ها سبب نشده است تعداد مشتریان ارز و طلا و سکه افزایش یابد.قیمت ارز در آبان ماه در کانال یازده هزار تومان بود اما از ابتدای آذرماه به کانال ۱۲ هزار تومان وارد شده است .صرافان معتقدند ماندگاری طولانی مدت قیمت در مرز بالاتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می تواند زمینه را برای تغییر سد مقاومتی دلار فراهم نماید. 


کد مطلب: 71767

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71767/قیمت-سکه-ارز-بازار-امروز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com