۰
وزیر اقتصاد از آمادگی فروش یا واگذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد ۱۸ بانک‌ بورسی و دولتی در سامانه اموال و انجام مقدمات عرضه سهام ۶ پالایشگاه در بورس خبر داد.
آمادگی برای فروش ۱۷ هزار میلیاردتومان اموال بانکها
به گزارش اخباربانک به نقل از شبکه خبر، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از سامانه اموال مازاد بانک‌ها که با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، گفت: ​این اقدام گامی است برای آزادسازی منابع بانک‌ها درجهت اعطای تسهیلات به بخش تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در اقتصاد است.

وی افزود: اموال مازاد بانک‌ها بیش از این ارقام است در این مرحله ۱۷ هزار میلیارد تومان از این اموال برای واگذاری در سامانه اطلاع رسانی شده که امکان حراج آنها با همکاری بورس نیز وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: بخشی از این اموال شامل هزار و ۲۴۶ واحد کارخانه‌ و بیش از ۲۷۷ دامداری است که سرمایه گذاران براساس تخصص و تجربه می‌توانند خریداری کنند و یا مدیریت آنها به سرمایه گذاران واگذار شود.

دژپسند با بیان اینکه منابع وصولی این طرح به بانک‌ها بر می‌گردد و دولت از آن منتفع نمی‌شود، ادامه داد: از ۱۸ بانکی که در این طرح قرار دارد، ۴ بانک ملی، ملت، کشاورزی و صادرات ۵۰ درصد مسئولیت واگذاری را برعهده دارند و بیشترین اموال مازاد با ۱۴ درصد مربوط به بانک ملی است.

وی درباره عرضه سهام ۶ پالایشگاه در بورس نیز گفت: مقدمات این کار انجام شده و منتظر دریافت استعلام از دستگاه‌های مربوطه هستیم تا این کار به زودی انجام می‌شود. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی، مطالبات معوقه بانک‌ها نیز حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است.
 
https://akhbarbank.com/vdce7f8f.jh8z7i9bbj.html
تازه ترین اخبار