چراغ سبز بازار سرمایه در نخستین روز هفته

9 آذر 1398 ساعت 14:59

شاخص بورس تهران نسبت به هفته گذشته با رشد ۳۳۵۷ واحدی همراه بود و تعداد و ارزش معاملات نیز به نسبت هفته گذشته افزایش یافت که در این میان شرکت مپنا بیشترین تاثیر را در رشد و شرکت پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص داشت.


به گزارش اخباربانک، با پایان یافتن معاملات در بازار بورس و اوراق بهادار تهران، روند افزایشی بازار حفظ شد و امروز (شنبه) شاخص کل بازار با رشد ۳۳۵۷ واحدی نسبت به هفته گذشته به ۳۱۴ هزار و ۵۸۷ رسید.

از سوی دیگر، شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز افزایشی بود و به ۹۴ هزار و ۸۲۰ رسید که نسبت به آخرین روز هفته گذشته، رشد ۱۹۳۹ واحدی را نشان می‌دهد.

ارزش بازار امروز به بیش از یک میلیون و ۱۴۸ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بیشتر شده است.

بازار بورس و اوراق بهادار تهران در حالی در روند رشد قرار گرفته که تعداد معاملات نیز امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با افزایش همراه بوده است؛ به طوریکه معامله‌گران بورس امروز ۴۲۳ هزار معامله به ارزش ۱۶۱۴ میلیارد تومان انجام دادند، در صورتی که آمار روز چهارشنبه هفته گذشته حاکی از انجام ۳۹۲ هزار معامله به ارزش ۱۵۶۰ میلیارد تومان بوده است.

امروز گروه مپنا بیش از شرکت‌های دیگر شاخص بورس را بالا بردند و پس از آن مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، پتروشیمی مبین، پتروشیمی نوری و بانک ملت بیشترین تأثیر را در مثبت شدن شاخص داشتند.

در مقابل شرکت پالایش نفت اصفهان تاثیر منفی بر شاخص گذاشت.

همچنین بانک ملت، بانک تجارت، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین سایپا، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان به عنوان نمادهای پربیننده در بورس اوراق بهادار تهران ثبت شده‌اند.

امروز در فرابورس نیز شاخص همچون آخرین روز هفته گذشته افزایشی بود و با رشد ۳۱ واحدی به رقم ۴۰۹۲ واحد رسید.
در فرابورس امروز، معامله‌گران ۲۸۵ هزار معامله به ارزش ۱۰۵۶ میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته تعداد معاملات با کاهش همراه بوده، اما ارزش آن افزایش یافته است.

امروز شرکت‌ ذوب‌آهن اصفهان بالاترین تأثیر را در مثبت شدن شاخص فرابورس داشت و در مقابل پتروشیمی زاگرس عامل افت شاخص در فرابورس شد.

گروه صنایع کاغذ پارس، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بانک دی از نمادهای پربیننده امروز در فرابورس بودند.
 


کد مطلب: 71698

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71698/چراغ-سبز-بازار-سرمایه-نخستین-روز-هفته

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com