ترمز دلار کشیده شد

9 آذر 1398 ساعت 10:16

پس از دو صعود متوالی سرانجام ارزش دلار در برابر ارزهای جهانی ریزشی شد.


به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی که واکنش شدید پکن را برانگیخت، با امضای قطع نامه سنای این کشور در خصوص محکومیت برخورد با معترضین هنگ کنگی، فضا را برای اعمال تحریم‌های جدید بر ضد مقامات چینی هموار کرد.

شاون اوزبورن، تحلیل گر ارشد بازار ارز در بانک"اسکوشیا " گفت: پس از تنش‌های اخیر بین پکن و واشنگتن، بازارها شوک دیگری را دریافت کردند و اگر مقامات چین تهدید خود برای پاسخگویی به اقدام اخیر آمریکا را عملی کنند، سکوت محض در جریان مذاکرات برقرار خواهد شد.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۹۸.۱۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۰۰۱ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه کار که کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی‌ها پیش است وعده داده که در صورت پیروزی، انگلیس را سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با ۰.۲ درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۹۳۲ دلار مبادله شد. هر یورو نیز  با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱.۱۰۱۷ دلار افزایش یافت. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ۱.۳۲۷۸ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۷۷ دلار سنگاپور مبادله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۹.۵۴۲۰ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۷۸۸ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۲۴ یوان چین اعلام شد.


کد مطلب: 71687

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71687/ترمز-دلار-کشیده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com