۰
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳

5 صندوق سرمایه گذاری برتر آبان ماه

بررسی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد پنج صندوق برتر از منظر بازدهی ماهانه به ترتیب صندوق ارزش‌کاوان آینده، صندوق مشترک رشد سامان، صندوق سهم آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون و صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه هستند .
به گزارش اخباربانک، صندوق ارزش‌کاوان آینده با 15.03 درصد بازدهی یک ماهه موفق شد بهترین سوددهی را داشته باشد و عملکرد مطلوبی نسبت به شاخص نشان دهد. این صندوق با خالص ارزش دارایی بالغ بر 74 میلیارد تومان ، NAV حدود 2.4 میلیون تومانی دارد و سه صنعت خودرو و ساخت قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات، و غذایی و آشامیدنی بیشترین سهم را در ترکیب دارایی‌های صندوق دارند. صنعت ساخت محصولات فلزی و صنعت سرمایه‌گذاری‌ها رتبه‌های بعدی را در ترکیب دارایی‌های صندوق از آن خود کرده‌اند.

همچنین این صندوق ، طی 8 ماه سال جاری قادر به به کسب بازدهی جذاب 120 درصدی شده است.

صندوق رشد مشترک سامان هم با 10.99 درصد بازدهی رتبه دوم را کسب کرده و با دارایی بالغ بر 31.5 میلیارد تومانی ، NAV حدود 300 هزار تومانی دارد و 47 درصد از دارایی‌ را به دو صنعت اختصاص داده است. صنایع با بیشترین وزن در ترکیب دارایی‌های این صندوق به ترتیب بانکداری 24 درصد، ساخت محصولات فلزی 23 درصد، خودرو و ساخت قطعات و صنعت تولید محصولات کامپیوتری هر کدام با 7 درصد هستند .

صندوق سهم آشنا هم با بازدهی 9.77 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است. این صندوق 267.1 میلیارد تومان دارایی را مدیریت می‌کند و NAV آن حدود 420 هزار تومان است. بررسی پرتفوی این صندوق نشان می‌دهد صنعت محصولات شیمیایی با 18 درصد، صنعت انبوه‌سازی و صنعت خدمات فنی مهندسی هرکدام با 9 درصد بیشترین وزن را در ترکیب داراییهای صندوق سهم آشنا دارند.

صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون نیز موفق به کسب بازدهی 6.67 درصد در یک ماه گذشته شده است. دارایی این صندوق بیش از 55 میلیارد تومان و NAV آن حدود 1.3 میلیون تومان است . ترکیب صنایع در این صندوق متنوع بوده و پنج صنعت فلزات اساسی، پالایشی، ماشین آلات، سیمان و عرضه برق، بخار و آب حدود 50 درصد پرتفوی این صندوق را تشکیل می‌دهند.

رتبه پنجم به صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه با 6.48 درصد بازدهی رسیده است. این صندوق با 60.8 میلیارد تومان دارایی از NAV حدود 1.6 میلیون تومانی برخوردار است.
بررسی پرتفوی این صندوق نشان می‌دهد صنعت فلزات اساسی با 13 درصد، صنعت پالایشی با 11 درصد، صنعت ماشین آلات با 9 درصد، صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی با 8 درصد بیشترین ارزش را در صندوق از آن خود کرده‌اند.
https://akhbarbank.com/vdci3qay.t1azq2bcct.html
تازه ترین اخبار