۰
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
معاون امور فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:

استقرار بانکداری دیجیتال باید ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد

میزگرد نقشه راه تحول دیجیتال در همایش تراکنش با حضور معاون امور فناوری اطلاعات بانک ایران زمین برگزار شد.
استقرار بانکداری دیجیتال باید ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد
به گزارش اخباربانک، فرهاد اینالوئی در این نشست در خصوص چالش‌های توسعه بانکداری دیجیتال گفت: مشتری در محوریت بانکداری دیجیتال قراردارد اما سوال اصلی این است که چگونه باید خدمات و محصولات مشتری محورانه ارائه داد؛ زیرا فرهنگ‌سازمانی بانک‌ها برای تحقق تحول دیجیتال باید تغییر کند و باز این سوال مطرح می‌شود که این تغییر چگونه باید رخ دهد.

وی با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی کشور تحول دیجیتال نمی‌تواند محقق شود، اظهار داشت: برای داشتن بانک دیجیتال باید یک بانک‌ تمام دیجیتال کوچک بسازیم و بعد به‌تدریج بانک بزرگ را به این سمت هدایت کنیم؛ زیرا با تغییرات مستمر صنعت بانکی تحول دیجیتال امکان تحقق ندارد.

اینالوئی ادامه داد: اگر درگذشته مجوز برای صدور یک بانک تمام دیجیتال داده‌شده بود؛ الآن در شرایط بهتری از آمادگی برای حرکت در این مسیر بودیم.

وی خاطرنشان کرد: استقرار بانکداری دیجیتال باید ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد و اگر نمی‌دهد یک جای کار در این روند ایراد دارد.

معاون امور فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به سند تحول دیجیتال در وزارت اقتصاد گفت: در تدوین این سند از رگولاتور و از بانک‌های خصوصی دعوت نشده و همچنین از کسب‌وکارهای دیجیتال نیز دعوت و نظرخواهی نشده است که نشانگر ضعف این سند است.

وی در این پنل اظهار داشت: یکی از چالش‌های درروند تحول دیجیتال رگولاتور است و راهکار این است که کسب‌وکار باید با حرکت به سمت دیجیتالی شدن و توسعه رگولاتور را برای تغییرات تحت‌فشار قرار دهد و قدرت ریسک‌پذیری داشته باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdchmmnq.23nzvdftt2.html
تازه ترین اخبار