چرا ظرفیت قبولی اتکایی بیمه پارسیان اعلام نمی شود؟

29 آبان 1398 ساعت 11:58

با وجود اینکه بیمه پارسیان رسما مجوز قبولی اتکایی را از بیمه مرکزی دریافت کرده است، اما ظاهرا بیمه مرکزی این توانایی را به رسمیت نمی شمارد!


به گزارش اخباربانک، چندی پیش بود که بیمه پارسیان اعلام کرد: بر اساس این تاییدیه که به استناد ضوابط اجرایی ماده 20 آیین نامه 40.5مصوب شورای عالی بیمه و همچنین حسب بررسی های بعمل آمده صادر شده است؛ بیمه پارسیان از این پس مجوز قبولی اتکایی از داخل دارد و می تواند بازهم فعالیت های خود را در این زمینه گسترش دهد.

بیمه پارسیان که اخیرا تاییدیه سطح یک توانگری مالی خود را با افزایش نسبت خود به عدد 120 مجدداً دریافت کرد، از ابتدای آبان ماه هم مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی گرفت تا همچنان بعنوان یکی از توانمندترین شرکت های بیمه خصوصی کشور خدمات برتر خود را مطرح کند.

این در حالی است که در جدول آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت های بیمه بر مبنای اطلاعات آخرین صورت های مالی مصوب که از سوی بیمه مرکزی اعلام و به روز می شود، هنوز بیمه پارسیان توانایی قبولی را ندارد و ظرفیتش به روز نشده است.

بر این اساس به نظر می رسد تمایل به نگهداری قبولی در بخش دولتی که سهم به سزایی در این پرتفو دارند بالاست تا جایی که اطلاعات بخش خصوصی در این جدول به روز رسانی نشده است.
 

منبع:راز پول


کد مطلب: 71491

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71491/چرا-ظرفیت-قبولی-اتکایی-بیمه-پارسیان-اعلام-نمی-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com