۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲

قیمت جهانی طلا کمی بالا رفت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۷۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، پس از آنکه ترامپ تهدید کرد که اگر توافقی با پکن به دست نیاید تعرفه ها علیه کالاهای چینی را بالا خواهد برد و در حالی که سنای آمریکا مصوبه ای را علیه هنگ کنگ به تصویب رسانده، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1473 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با 0.01 درصد رشد به 1474 دلار و 40 سنت رسید.

سنای آمریکا مصوبه ای را به تصویب رسانده که فروش برخی اقلام از جمله گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی را به پلیس هنگ کنگ ممنوع می سازد. چین با محکومیت این اقدام گفته واشنگتن باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند.

ترامپ روز سه شنبه تهدید کرد که در صورت عدم دستیابی به توافق تعرفه ها علیه کالاهای چینی را بالا خواهد برد.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «این نگرانی وجود دارد که مصوبه اخیر سنای آمریکا در حمایت از معترضان هنگ کنگ پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین را با مشکل مواجه کند.»

اما با توجه به انتشار قریب الوقوع صورت مذاکرات فدرال رزرو آمریکا که احتمالا تایید خواهد کرد که بانک مرکزی امریکا فعلا قصدی برای کاهش نرخ بهره ندارد، رشد قیمت طلا چندان محسوس نبوده است.

سرمایه گذاران در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست ماه اکتبر فدرال رزرو در اواخر امروز هستند تا سرنخ های بیشتری از چشم انداز سیاست های پولی آمریکا به دست بیاورند.

بانک مرکزی امریکا برای کمک به تقویت رشد اقتصادی، از ابتدای امسال 3 نوبت نرخ بهره را بالا برده، اما ماه گذشته این سیگنال را به بازار ارسال کرد که کاهش بیشتری در کار نخواهد بود مگر آنها وضعیت اقتصادی آمریکا بدتر شود.

 
https://akhbarbank.com/vdcdoo05.yt0fj6a22y.html
تازه ترین اخبار