۰
بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با هدف رشد و توسعه صنعت بازی در کشور با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایجاد و آغاز به کار کرد.
به گزارش اخباربانک، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با امضای قرارداد تفاهم نامه میان شرکت مبین وان کیش، شناسا و دیدگاه نوین با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای معرفی و آغاز به کار کرد.

محمد شکراللهی، مدیرعامل شرکت دیدگاه نوین به عنوان یکی از بازیگران این صندوق سرمایه گذاری در آیین امضای قرار داد ایجاد اولین و بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، گفت: صندوق از طریق فرابورس پذیرش خواهد شد و سقف آن ۳۰ میلیارد تومان است که ۱۰ میلیارد تومان آن از سوی ایجاد کنندگان تامین و محقق شده است؛ با امید به خدا به نظر می‌رسد آغاز پذیرش آن از یک ماه آینده شروع شود.

وی ادامه داد: ‌فاندرهای اصلی این صندوق نهادهای نوین و شناخته سده‌ای هستند که امید داریم تا حرکتی بزرگ را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت مبین وان کیش در این نشست با بیان این که مبین وان نگاهی جدی به صنعت بازی و تفریحات دیجیتالی داشته، گفت:  حدود دو سال است که موضوع طراحی صندوق حمایت از بازی سازی مطرح شد و به صورت مدی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی که به کشور در سال‌های اخیر افزوده شد ، پهنای باند و استفاده از ظرفیت صنعت فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال است که می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور همچون سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی این شرکت‌ها در تولید ناخالص سایر کشورها است؛ مبین والن در بازار تحقیقات و جستجویی را انجام دادیم و نتیجه بررسی‌ها نشان می‌داد که استقبال بی‌نظیری از برخی محصولات در حوزه تفریح دیجیتال از جمله بازی انجام شده است که توسعه و گسترش بازار این محصولات به کشورهای خارجی با سرمایه گذاری می‌تواند به افزایش درآمدها و توسعه اقتصاد دیجیتال منجر شود.

وی افزود: این صندوق قابلیت سرمایه گذاری از طریق عموم افراد را دارد و شهروندان در این فرصت می‌توانند در بخش‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنند. مبین وان به عنوان تسهیلگر سرویس‌های دیجیتال و ارایه دهنده خدمات محتوای دیجیتال در کشور در کنار سایر بازیگران باعث شده تا سرمایه گذاران با اعتماد به بخش خصوصی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و حمایت از صنعت بازی وارد شوند.

مدیرعامل شرکت مین وان خاطر نشان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار این صندوق قرار گرفته که این موضوع می‌تواند به توسعه صنعت و شکل گیری تجربیاتی جدید شود؛ این حجم سرمایه گذاری تا به امروز در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام نشده و این میزان سرمایه گذاری می‌تواند باعث افزایش سهم صنعت بازی در تولید ناخالص داخلی کشور شود.

در این نشست، سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حال رشد و توسعه هستیم؛ در طول سالیان اخیر به خصوص سال گذشته حجم تولیدات افزایش داشته است.از سویی دیگر بالغ بر ۱۴ درصد بازی‌ها را در کشور مجموعه بازی‌های بومی تشکیل می‌دهد که نشان از روندی رو به رشد دارد.

وی افزود: آخرین پیمایش بنیاد در سال ۹۶ حاکی از آن است که ۲۶ میلیون نفر مخاطب در صنعت بازی ایران وجود دارد که ۴۷ درصد آن ‌ها به صورت روزانه بازی می‌کندد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: تحریم‌ها و مشکلات پولی و بانکی زمینه رشد و توسعه را با دشواری روبرو کرده اما فعالیت پیشرفت متوقف نشده و توانستیم با با کمک مجموعه‌های داخلی رشد داشته باشیم.

پژمان خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم با تلاش‌های انجام شده، مشکل تامین مالی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای مرتفع شود و اهداف لازم برای توسعه صنعت بازی در کشور محقق شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcip5ay.t1az52bcct.html
تازه ترین اخبار