۰
رییس کل بانک مرکزی ضمن بازدید از بازار ارز میدان فردوسی در یادداشتی نوشت: شکل گیری انتظارات این چند روز، تأثیر چندانی بر بازار ارز نخواهد داشت و همان روند گذشته و منطقی در بازار ادامه پیدا خواهد کرد.
بازدید سرزده‌ی رئیس کل بانک مرکزی از بازار ارز
به گزارش اخباربانک، رئیس‌کل بانک مرکزی به مردم توصیه کرد که سرمایه‌های خود را به باد ندهند و گفت: بانک مرکزی با قدرت در بازار ارز حضور دارد ضمن اینکه جوّ فعلی بازار دوام نخواهد داشت.

 عبدالناصر همتی ساعتی قبل با حضور در صرافی‌های بانکی در خیابان فردوسی از نزدیک در جریان روند بازار ارز و قیمت‌ها قرار گرفت؛ همتی در خیابان فردوسی با مردم گفت‌وگو کرد و به آنها اطمینان داد که بانک مرکزی اجازه سفته‌بازی مجدد در بازار ارز را نمی‌دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این بازدید سرزده تأکید کرد که مردم باید مراقب باشند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند؛ هم‌اکنون در بازار فقط دلال‌ها به‌صورت لفظی قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

همتی با تأکید بر اینکه جو بازار فقط توسط دلال‌ها ملتهب نشان داده می‌شود و اصلاً واقعیت بازار این‌طور نیست ادامه داد: از صبح امروز قیمت ارز با افزایش قیمت در صرافی‌های بانکی روند کاهشی را در پیش گرفته است.

صرافی‌های بانکی همزمان با افزایش کاذب قیمت دلار، نرخ‌ها را نسبت به دیروز افزایش دادند؛ بر همین اساس، از صبح امروز قیمت ارز در صرافی ملی 12 هزار و 300 تومان تعیین شد و این افزایش قیمت مانع از خرید ارزان در صرافی‌های بانکی و فروش با قیمت بالا در بازار آزاد شد.

به گزارش تسنیم بعد از افزایش چشمگیر قیمت ارز در صرافی‌های بانکی، دلال‌ها از افزایش قیمت دلار عقب‌نشینی کرده قیمت‌ها را کاهش دادند، بر همین اساس دلار در بازار آزاد از 12 هزار و 600 تومان صبح به 12 هزار و 300 تومان برگشت.
بازدید سرزده‌ی رئیس کل بانک مرکزی از بازار ارز
بازدید سرزده‌ی رئیس کل بانک مرکزی از بازار ارز
بازدید سرزده‌ی رئیس کل بانک مرکزی از بازار ارز
بازدید سرزده‌ی رئیس کل بانک مرکزی از بازار ارز
شکل‌گیری انتظارات، تأثیر چندانی بر بازار ارز نخواهد داشت

رییس کل بانک مرکزی همچنین گفت: شکل گیری انتظارات این چند روز، تأثیر چندانی بر بازار ارز نخواهد داشت و همان روند گذشته و منطقی در بازار ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:طی روزهای گذشته و امروز، همچنان بانک مرکزی در بازار ارز حضور فعال دارد، چراکه مدیریت بازار ایجاب می کند که به عنوان بازارساز اصلی نیازهای واقعی را تأمین کرده و مازاد عرضه ارز را نیز مطابق ماه های گذشته جمع آوری و به ذخایر کشور اضافه کند، مجموعه ذخایر بانک مرکزی از محل خرید ارز صادرات غیرنفتی و بازار ارز، این اجازه را به ما می دهد که با رصد تحرکات بازار ارز، هرگونه تلاش برای سفته بازی را خنثی کرده و همزمان اجازه دهد که روند عادی عرضه و تقاضای ارز نرخ آن را تعیین کند.

تجربه بیش از یک سال و اندی گذشته بانک مرکزی در مدیریت علمی بازار ارز همچنان ادامه پیدا کرده و من اطمینان دارم شکل گیری انتظارات این چند روز، تأثیر چندانی بر بازار ارز نخواهد داشت و همان روند گذشته و منطقی در بازار ادامه پیدا خواهد کرد، مردم عزیز مراقب سرمایه های خود باشند تا خدای ناکرده از ناحیه سودجویان و سفته بازان آسیب نبینند.
https://akhbarbank.com/vdce7e8f.jh8zxi9bbj.html
تازه ترین اخبار