۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

تردید بازار درباره روند قیمت طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در حالی که کارشناسان وال‌استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نرسیدند، سرمایه‌گذاران همچنان به رشد قیمت طلا در هفته جاری بسیار خوش بین هستند.
به گزارش اخباربانک، هفته گذشته طلا اوقات دشواری را سپری کرد و در حالی که موفق نشد مقاومت در سطح ۱۴۷۵ دلار را بشکند، توانست با وجود صعود بازارهای سهام آمریکا و دلار، در بالای ۱۴۵۰ دلار بماند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر یا ۳۷.۵ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و جالب است که به همین تعداد نیز نظری نداشتند و چهار نفر یا ۲۵ درصد نیز انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند.

در این بین، ۴۷۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۲۹۰ نفر یا ۶۱.۳ درصد افزایش و ۱۰۴ نفر یا ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۷۹ نفر یا ۱۶.۷ درصد هم نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته تحلیلگران وال استریت کاهش قیمت طلا و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار آمریکا چهار دلار و ۹۰ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۴۶۸ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و رشد هفتگی خود را به ۰.۴ درصد محدود کرد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر ریپورت" به کیتکونیوز گفت: خوش بینی رو به رشدی نسبت به فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین ایجاد شد که شاخص اس اند پی ۵۰۰ را به رکورد بالایی رساند و بازار داراییهای امنی مانند طلا را تحت فشار قرار داد. طلا در ۱۴۵۰ دلار کف قیمت پیدا کرده با این حال قیمت این فلز پایین‌تر خواهد رفت.

برخی از تحلیلگران می‌گویند پتانسیل صعودی طلا فعلا در پایین مرز ۱۵۰۰ دلار محدود شده است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA، جریان اخبار آهسته شده و طلا می‌تواند اندکی بهبود پیدا کند و شاید به محدوده ۱۴۸۰ تا ۱۵۰۰ دلار برگردد اما برای عبور از مرز ۱۵۰۰ دلار اوقات دشواری خواهد داشت.

شمار بالای رای خنثی برای نظرسنجی هفته جاری نشان می‌دهد که طلا ممکن است تغییر چندانی پیدا کند مگر این که عامل جدیدی روند قیمت طلا را تغییر دهد.
 
https://akhbarbank.com/vdch6xnq.23nzwdftt2.html
تازه ترین اخبار