۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹

پیش بینی رکود در بازار ارز تا آخر سال

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: در شرایط کنونی، پیش بینی می‌کنیم در بازار مواد اولیه و ارز تا آخر سال رکود را تجربه خواهیم کرد.
محمد کلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که به طور کلی تمامی بازارها اعم از پولی و ملی و بازار مواد اولیه در شش ماهه نخست سالجاری در حالت رکود به سر برده است، اظهار کرد: شک‌های قیمتی سال قبل، توان خرید مردم را کاهش داده است و برخی بازارها در سیگنال کاهشی تقاضا، قیمت‌های خود را کاهش دادند؛ به عنوان مثال بازار مسکن در شهرهای بزرگ نزدیک به 30 درصد افت قیمت داشته است.
 
وی با اشاره به دلایل ثبات بازار ارز، خاطرنشان کرد: طبیعی است که بازار ارز بعد از تجربه جهش‌های بزرگ به سمت ثبات حرکت کند، همچنین ثبات بازار ارز برگرفته از تدابیر دولت و بانک مرکزی در کنترل بازار ارز و برخورد با تخلفات اقتصادی است.
 
وی افزود: ثبات بازار ارز، ناشی از رکود حاکم در برخی بازارهاست که هم خریدار و هم فروشنده از این حالت نا اطمینانی نگران بوده و جلوی عرضه و تقاضا را گرفته و بازار به ثباتی بی‌برنامه رسیده است.
 
کلامی همچنین با اشاره به دلایل بی سابقه افت شاخص بورس، متذکر شد: معمولا شاخص بورس در ماه‌های مهر و آبان دچار افت می‌شود که برگرفته از شک‌های بازار و نبود اطلاعات و رفتارهای احساسی مصرف کنندگان و سرمایه گذاران در بازار است.  
وی ادامه داد: سرمایه گذاران در بورس از یک ماهه آینده خبر ندارند و زمانی که سهام منفی می‌شود به سمت عرضه حمله می‌کنند.
https://akhbarbank.com/vdcepx8f.jh8zvi9bbj.html
تازه ترین اخبار