۰
شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام کرد: با استفاده از QR کد در پرداخت‌ها نیازی به وجود کارت بانکی نیست و مبلغ خرید را می‌توان بدون کارت پرداخت کرد.
به گزارش اخباربانک، در اعلامیه روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد آمده که پرداخت الکترونیک سداد در سال 96 و در جریان همایش«بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» به عنوان یکی از اولین شرکت‌های پرداختی از خدمت پرداخت مبتنی بر QR کد خود رونمایی کرد. با این راهکار، اپلیکیشن پرداخت ایوا و کارتخوان‌های سداد به هم پیوند می‌خورند و با استفاده از QR کد و بدون کارت بانکی می‌توان به سرعت مبلغ خرید را پرداخت کرد.

  از این پس مشتریان نظام بانکی می‌توانند بدون همراه داشتن کارت بانکی خود و فقط با استفاده از یک کد دوبعدی (QR کد) خرید مورد نظر خود را انجام دهند. کافیست خریدار،  موبایل خود را به همراه داشته باشد و از طریق اپلیکیشن ایوا در بخش خرید، QR کد تولید شده توسط کارتخوان را اسکن کند و با انتخاب یکی از کارت‌های بانکی خود، پرداخت را انجام دهد. این پرداخت سریع، خدمتی دیگر از بانک ملی ایران برای مشتریان است که برای استفاده از آن لازم است اپلیکیشن ایوا را روی با ارسال عدد 1  به شماره 2000444  دریافت و در گوشی‌های خود نصب کنند.

عملکرد این سامانه این گونه است که ابتدا مشتریان نظام بانکی باید اپلیکیشن ایوا را که مشابه آن نیز در دستگاه کارتخوان پذیرنده به ثبت رسیده در گوشی خود نصب کنند. هنگام خرید با همراه داشتن موبایل و از طریق این اپلیکیشن در بخش خرید، QR کد تولید شده توسط کارتخوان را با گوشی خود اسکن کرده و با انتخاب کارت بانکی مورد نظر و انتخاب گزینه پرداخت، خرید خود را انجام می‌دهند.

در حال حاضر حدود ۵ درصد از پذیرندگان بانک ملی از روش QR کد استفاده می کنند و  سیاستگذاری‌های بانک مرکزی می‌تواند تعداد آنها را بیشتر کند. به علاوه، استفاده از پرداخت مبتنی بر QR کد در تسهیل پرداخت‌های کسب و کارهایی که تعداد مشترکان بالایی دارند، بسیار موثر است چرا که با این روش تعداد زیادی از افراد از یک دستگاه کارتخوان به صورت همزمان استفاده می‌کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdccp1qm.2bqsm8laa2.html
تازه ترین اخبار