۰
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۱

ابر بدهکار بانکی دستگیر شد

به گزارش  فارس، اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه سال 95 بود که خبر دستگیری یک ابر بدهکار بر سر زبان‌ها افتاد.
در ابتدا نام این فرد «ر.د» مطرح شده بود اما با کمی بررسی دقیق تر مشخص شد نام دقیق وی رسول دانیال زاده است.

با گذشت مدت اندکی از زمان رسیدگی به این پرونده مسئولان دستگاه قضایی بازداشت این فرد را تایید کرده و سخنگوی دستگاه قضا نیز عنوان کرد بررسی پرونده وی آغاز شده است.

در همین راستا مشخص شد که دانیال زاده در پرونده خود بدهی کلان بانکی را دارد که برخی رقم آن را بیش از 2600 میلیارد تومان برآورد کرده بودند.

پس از آن محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت دستگاه قضایی کشور در نشستی خبری و در تاریخ 4 بهمن همان سال در خصوص دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتشگفت: من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.

اژه‌ای افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم  و خود را تابع قانون می‌دانیم.

اژه‌ای در همین راستا اظهارداشت: شخصی که شما نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.

فرار یکی از متهمان پرونده
پس از بازداشت دانیال زاده و آغاز رسیدگی به پرونده وی و پس از گذشت قریب به 4 ماه از دستگیری وی و برگزاری جلسات بازپرسی و تحقیق مشخص شده است یکی از متهمان کلان این پرونده قضایی که در چرخه فساد دانیال زاده نقش ایفا می‌کرده به خارج از کشور گریخت.

فرار دانیال زاده به بهانه درمان
در ابتدای مهرماه امسال بود که خبرهایی درخصوص فراری شدن رسول دانیال زاده از کشور گوش به گوش می‌شد.

بررسی ها حکایت از آن داشت دانیال زاده که با قید وثیقه از زندان آزاد شده است به بهانه درمان بیماری اش از کشور خارج شده و بعد از گذشت بیش از سه ماه به کشور باز نگشته است.

همین امر فرار رسول دانیال زاده را قطعی کرده و باعث شد موضوع فرار وی صحت پیدا کند.

بازداشت دانیال زاده و بازگشت به ایران
حالا پس از گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال زاده اخباری به گوش می‌رسد که این فرد در یکی از کشورها شناسایی شده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده شده است.
https://akhbarbank.com/vdcd5s05.yt0f96a22y.html
تازه ترین اخبار