۰
وضعیت کلی بازار طی روزهای گذشته با بهبود نسبی همراه شده است. شاخص کل بورس که از هشتم تا نوزدهم آبان ماه حدود 7000 واحد کاهش یافته بود پس از 7 روز کاهشی متمادی از دو روز قبل یعنی 20 آبان ماه دوباره در مسیر افزایش قرار گرفته ،در حالی که خود را حدود 4000 واحد بالا کشیده و به ارتفاع 306 هزار واحدی رسیده است.
ارزش معاملات خرد نیز طی دیروز نسبت به روز دوشنبه 2 درصد افزایش یافته است. البته روند کلی و کوتاه مدتی شاخص که از 13 مهر ماه آن را آغاز کرده همچنان نزولی است اما در این مسیر کاهشی نشانه هایی از تمایل بازار به روند افزایشی و قرارگیری در مسیر صعود به چشم می خورد.

برخی اعتقاد دارند ؛ با توجه به این که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه های آتی برگزار خواهد شد این موضوع می تواند به بهبود تحرکات بازار سرمایه کمک نماید. از سوی دیگر اخیرا خبرهای مثبتی از تجدید ارزیابی دارایی ها و معافیت های مالیاتی شرکت ها شنیده شده که در صورت قطعیت و نهایی شدن می تواند محرک توانمندی برای رشد مجدد بازار باشد. افزون بر این روند قابل قبول و مطلوب سودآوری شرکت ها نیز می تواند چاشنی رشد بازار باشد.

شاخص کل بورس هم اکنون در محدوده 306 هزار واحدی قرار دارد و تا سقف تاریخی خود یعنی ارتفاع 327 هزار واحدی تنها 21 هزار واحد دیگر فاصله دارد. اصلاح اخیر بازار که از اواسط مهر ماه آغاز شد و بهای عمده سهم ها را با کاهش مواجه ساخت موجب شد تا بازار یکبار دیگر پتانسیل لازم را برای رشد مجدد کسب کند. از این رو برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه نسبت به آینده بازار سرمایه در ماه های پیش رو خوش بین هستند و دلیلی برای تمایل قیمت ها به افت پیدا نمی کنند.




 
https://akhbarbank.com/vdcjttea.uqevmzsffu.html
تازه ترین اخبار