۰
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰

صعود صادراتی‌ها در درآمدهای مشاع و غیرمشاع

بررسی عملکرد مالی بانک صادرات ایران نشان می‌دهد که این بانک به درآمدهای مشاع و غیرمشاع بسیار مناسبی طی سال جاری دست پیدا کرده به نحوی که از سال مالی ٩٦ تاکنون درآمدهای آن روند صعودی داشته است.
صعود صادراتی‌ها در درآمدهای مشاع و غیرمشاع
به گزارش اخباربانک، افزایش درآمدها چه مشاع و چه غیرمشاع از اصلی‌ترین اهداف یک بانک است. افزایش درآمد و قرار گرفتن در مسیر سوددهی به طور طبیعی اصلی است که هر بنگاه اقتصادی برای دستیابی به آن تلاش می‌کند. در این مسیر ممکن است که فراز و فرودهای بسیاری ایجاد شود اما در نهایت رسیدن به سود و درآمد پایدار اصلی‌ترین هدف بنگاه‌های اقتصادی است. در این بخش و در بین گروه‌ بانکی در بازار سرمایه یکی از بهترین عملکردها را بانک صادرات ایران داشته است.

بانک صادرات ایران در بخش درآمد‌های مشاع طی سال ۹۶ بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و از این حیث سومین بانک پردرآمد کشورمان بوده است. طی سال ۹۷ نیز این رقم به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. در پایان اسفند ۹۷ بانک صادرات ایران با افزایش ۱۳۷ درصدی در بخش درآمدهای مشاع و افزایش ۳۱ درصدی در بخش درآمدهای غیرمشاع مواجه بوده است.

درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری‌های بانک صادرات ایران طی شش ماه از سال ۹۸ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته از ۷هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان به ۹هزار ۸۱۳ میلیارد تومان رسیده است. موضوعی که چشم‌انداز دستیابی به سود برای سال آینده را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری شرکت نیز با رشدی ۴۴۸ درصدی مواجه شده و از ۴۲۷ میلیارد تومان به ۲ هزار ۳۴۳ میلیارد تومان تا پایان دوره مالی منتهی به شهریور ۹۸ رسیده است.

بررسی عملکرد بانک صادرات ایران در دوره مالی شش ماهه منتهی به پایان شهریور سال جاری نشان می‌دهد که شاخص‌های مالی این شرکت به شدت رشد داشته است. به طوری که سپرده‌های گران‌قیمت این شرکت تا ۱۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین سپرده‌های ارزان‌قیمت شرکت نیز تا ۹ درصد و در مجموع کل سپرده های این بانک تا ۱۳ درصد افزایش داشته است. این افزایش در کنار کاهش زیان در بانک صادرات ایران نشان از قرار گرفتن در مسیر صحیح این بانک دارد.

همچنین تسهیلات پرداختی این بانک طی شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه از سال گذشته روندی افزایش طی کرده است. به طوری که خرید دین، مرابحه و تسهیلات قرض الحسنه بیش از دو برابر رشد پیدا کرده است.

ضمن اینکه سهم بانک صادرات ایران از بازار سپرده و تسهیلات شبکه بانکی کشور، به ترتیب ۷٫۸ و ۶٫۶ درصد بوده است و مجموع دارایی‌های این بانک حدود ۹ درصد تا پایان شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

در بخش درآمدهای غیرمشاع نیز این بانک با رشد همراه بوده به طوری که خالص درآمد کارمزد بانک صادرات ایران رشدی ۴۳ درصدی داشته و از ۲۹۹ میلیارد تومان دوره مالی شش ماهه منتهی به شهریور ۹۷ به ۴۲۸ میلیارد تومان طی سال جاری افزایش پیدا کرده است.

ضمن اینکه هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک صادرات ایران نیز که روند کاهشی را طی می‌کند در پایان شهریور ماه سال جاری تا ۸۷ درصد کاهش داشته است. برآورد و هدف بانک صادرت ایران کاهش ۳۰ درصدی مطالبات غیر جاری در سال ۹۸ است. ضمن اینکه بانک صادرات ایران پیش‌بینی کرده که میزان هزینه مطالبات مشکوک الوصول در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند
 
https://akhbarbank.com/vdcjx8ea.uqevmzsffu.html
تازه ترین اخبار