صورت های مالی حسابرسی نشده بیمه آرمان منتشر شد

13 آبان 1398 ساعت 9:00

شرکت بیمه آرمان در گزارش 6 ماهه اخیر خود عملکرد مطلوبی را منعکس نمود که با توجه به روند منفی گذشته، نشان از بهبود استراتژی مدیریت جدید این شرکت دارد.


به گزارش اخباربانک، بیمه آرمان صورت های مالی (حسابرسی نشده) میان دوره ای شش ماهه منتهی به پایان شهریور ماه ۹۸را منتشر کرد.

 شرکت بیمه آرمان تا سال 95 سودده بوده اما پس از آن تا پایان سال 97 زیان محقق کرد. اما پس از آن با روی کار آمدن مدیریت جدید در شش ماهه منتهی به شهریور سال جاری علیرغم کاهش حق بیمه صادره نسبت به دوره مشابه سال گذشته شرکت ضمن کاهش ذخایر حق بیمه و ذخایر خسارت موفق شد سود بیشتری را در دوره مذکور محقق سازد.

لازم به ذکر است سود این دوره دو و نیم برابر دوره مشابه قبل بوده است.

این گزارش می افزاید سیاست شرکت بیمه آرمان در دوره مدیریت جدید افزایش پرتفوی مناسب با انعقاد قراردادهای گروهی با بیمه گذاران عمده منجر به افزایش حق بیمه صادره گردیده است.

همانطور که شرکت بیمه آرمان در اطلاعیه ای در سامانه کدال اعلام نموده , این شرکت در جهت خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت با مجوز بیمه نرکزی جمهوری اسلامی ایران برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 1500 میلیارد ریال به مبلغ 2500 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در دستور کتر خود قرار داده که گزارش توجیهی آن در دست تهیه است.

این شرکت بیمه ای در این دوره شش ماهه ۲۲۹میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد رشد داشته است در همین مدت میزان خسارت پرداختی ۱۳۵میلیارد تومان است.

شرکت بیمه آرمان در دو فصل نخست سال جاری ۴.۶میلیارد تومان سود عملیاتی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰درصد رشد داشته است.

براساس همین گزارش بیمه آرمان در شش ماه ۹۸توانست ۵.۴میلیارد تومان سود خالص کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵درصد افزایش را نشان می دهد.

سود خالص برای هر سهم در این گزارش میان دوره ای ۳۶ریال شناسایی شد این رقم در دوره مشابه سال قبل ۱۴ریال بود.
به گزارش پولی مالی، همچنین بیمه آرمان توانست ۵درصد زیان انباشته خود را نسبت پایان سال قبل کاهش دهد و به رقم ۱۰۳میلیارد تومان برساند
 


کد مطلب: 71161

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71161/صورت-های-مالی-حسابرسی-نشده-بیمه-آرمان-منتشر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com