طلا نای حرکت ندارد

11 آبان 1398 ساعت 11:56

طلا در حوالی مرز ۱۵۰۰ دلار گیر افتاده و نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال‌استریت انتظار ندارد وضعیت مذکور به این زودی تغییر کند در حالی سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین مانده‌اند.


به گزارش اخباربانک، بازار طلا روز جمعه پس از این که آمار رشد قوی اشتغال آمریکا در ماه میلادی گذشته را نشان داد، موفق شد همچنان در بالای مرز ۱۵۰۰ دلار بماند. گزارش وزارت کار آمریکا روی داد که نشان داد اقتصاد این کشور در اکتبر ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کرده که بالاتر از برآورد ۹۰ هزار شغل جدید از سوی تحلیلگران بود اما نرخ بیکاری همان طور که پیش بینی شده بود، به ۳.۶ درصد رشد کرد.

برخی از تحلیلگران اظهار کردند که طلا با توجه به اخبار خوبی که درباره تغییر موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا از خنثی به تسهیلی منتشر شده است، عملکرد نسبتا خوبی داشته است.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم فعلا باید کاملا درباره طلا نظر خنثی داشته باشیم. من همچنان درباره روند بلندمدت طلا خوش بین هستم اما تا زمانی که نمودارها تغییر قابل توجهی نشان ندهد، اقدامی انجام نخواهم داد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت نفر یا ۵۰ درصد نظر خنثی داشتند در حالی که چهار نفر یا ۲۹ درصد افزایش قیمت و سه نفر یا معادل ۲۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۵۵۲ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۴۰۳ نفر یا ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۸۷ نفر یا ۱۶ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۶۲ نفر یا ۱۱ درصد هم نظری نداشتند.

هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا سه دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۵۱۱ دلار و ۴۰ سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار برای کل هفته ۰.۴ درصد افزایش ثبت کرد.

کارستن فریتچ، تحلیلگر فلزات ارزشمند در کومرس بانک اظهار کرد اگرچه بازار طلا فاقد کاتالیزوری برای بالا بردن قیمتها است اما سرمایه گذاران نباید این حقیقت را نادیده بگیرند که نرخهای بهره پایین‌تر طلا را به دلیل کاهش هزینه نگهداری آن، دارایی جذابی می‌کند. وی در ادامه افزود که در فضای فعلی، قیمت طلا همچنان مرز ۱۵۰۰ دلار را حفظ خواهد کرد.

اما برخی از تحلیلگران پتانسیل بیشتری برای صعود طلا می‌بینند زیرا در مواجهه با آمار اقتصادی مثبت، انعطاف پذیر مانده است. دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: روی افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت تا ۶۰ درصد خوش بین است. وی در ادامه افزود: انتظار داشت قیمت طلا در واکنش به آمار مثبت اشتغال اکتبر به پایین ۱۵۰۰ دلار سقوط کند.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو گفت: وی به دلیل تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که روی ارزش دلار تاثیر می گذارد، نسبت به رشد قیمت طلا خوش بین است.

اما ریچارد بیکر، دبیر نشریه اورکا ماینر ریپورت گفت: وی نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش بین است زیرا بازارها سهام همچنان در رکورد بالایی معامله می‌شوند.
منبع:ایسنا


کد مطلب: 71119

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71119/طلا-نای-حرکت-ندارد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com