۰
نیسان می‌گوید با آمدن شاسی‌بلند الکتریکی جدیدش با نام آریا، فصل تازه‌ای در تاریخ این کارخانه آغاز خواهد شد.
 
آریا چهره جدید خودروسازی نیسان را نمایش داد
نیسان می‌گوید با آمدن شاسی‌بلند الکتریکی جدیدش با نام آریا، فصل تازه‌ای در تاریخ این کارخانه آغاز خواهد شد. این ماشین هفته گذشته در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و قرار است تا دو سال دیگر به بازار عرضه شود.

این اولین بار نیست که نیسان از نام اقوامی که در ایران زندگی کرده‌اند برای نامگذاری محصولاتش استفاده می‌کند. این شرکت، شاسی‌بلند دیگری به نام قشقایی در محصولاتش دارد و رنو، شریک نیسان هم یکی از مدل‌هایش را قاجار نامیده است.

آلفونسو آلبیسا، مدیر طراحی نیسان می‌گوید که ماشین با برداشت تازه‌ای از فلسفه طراحی ژاپنی شکل گرفته است. آریا از مدل‌های کنونی نیسان بسیار ساده‌تر است و جلو پنجره جدیدی را معرفی می‌کند که در سال‌های آینده در مدل‌های دیگر نیسان هم دیده خواهد شد.

سادگی در داخل ماشین هم دیده می‌شود. نمایشگری که تقریبا بیش از نیمی از داشبورد را پوشانده، اطلاعات ماشین را به راننده نمایش می‌دهد.

نیسان همچنین از نسل جدیدی از سیستم کمک به راننده در آریا استفاده خواهد کرد. این سیستم با استفاده از رادار، اطلاعات پیرامون ماشین را گردآوری کرده و به راننده در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

4plbqj90q7gpjhorj8u2.jpg
نیسان یکی از پیشگامان ساخت خودروهای الکتریکی بود و اولین ماشین الکتریکی خود به نام لیف را حدود ده سال پیش به بازار عرضه کرد. اما در سال‌های گذشته به اندازه رقیبانش در ساخت این ماشین‌ها سرمایه‌گذاری نکرد و از قافله عقب افتاد.
آریا قرار است نیسان را دوباره به صف اول بازار خودروهای الکتریکی ببرد. شاسی ماشین طوری طراحی شده که می‌توان مدل‌های مختلف روی آن سوار کرد و در آینده رنو و میتسوبیشی، دو شریک نیسان از آن استفاده خواهند کرد.

عبور از بحران

نیسان در حالی برگی تازه از تاریخ خود را ورق می‌زند که کارخانه در بحرانی‌ترین شرایط ده سال اخیر خود قرار دارد. فروش شرکت بسیار کم شده و پس از برکناری و دادگاهی شدن مدیرش در سال گذشته، در جنگ قدرتی با رنو وارد شده که ادامه همکاری دو شریک را با تردید روبرو کرده است.

خبرگزاری رویترز از قول منابعی در نیسان گزارش داده که این شرکت به زودی برنامه تازه‌ای برای احیای خود آغاز خواهد کرد. به گفته این خبرگزاری، نیسان برای فراهم کردن سرمایه لازم برای حضور در بازارهای چین و آمریکا و ساخت ماشین‌های الکتریکی قرار است تولید برخی محصولاتش را متوقف کرده و ساخت ماشین‌های ارزان با مارک داتسون را در کشورهای اندونزی، هند و روسیه تعطیل کند.
https://akhbarbank.com/vdcgnz9u.ak9qt4prra.html
تازه ترین اخبار