وضعیت بانک‌ها وخیم‌تر شد

6 آبان 1398 ساعت 9:12

طی دوره شش ماهه ابتدایی امسال، 8 بانک زیان‌ده کشور بیش از 9 هزار میلیارد تومان دیگر زیان انباشته ایجاد کردند. در میان بانک‌های ذکر شده بانک دی به تنهایی زیان انباشته‌ای بیش از ۲٫۵ هزار میلیارد تومان را ایجاد کرده که حدود دو برابر سرمایه ایران‌خودرو است.


به گزارش اخباربانک، عملکرد شش ماهه ۱۰ بانک زیان‌ده در نیمه نخست سال جاری نشان می‌دهد زیان انباشته این ۱۰ بانک از ۴۶ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان در پایان شهریور ماه امسال رسیده که در بین آن‌ها وضعیت هشت بانک وخیم‌تر شده است.

بانک‌های شهر، تجارت، دی، صادرات، پارسیان، ایران زمین، اقتصادنوین، پست بانک ایران، گردشگری و قرض‌الحسنه رسالت که دارای زیان انباشته هستند در نیمه نخست سال جاری نتوانستند از زیان خارج شوند.

lla9zrd14u7up0rrktpe.jpg
بانک شهر با زیان انباشته‌ای به حجم ۱۳ هزار میلیارد تومان دارای بیشترین زیان انباشته در میان بانک‌ها بوده که طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با رشد ۱۷ درصدی این زیان مواجه شده است.

بیشترین رشد زیان انباشته در میان این ۱۰ بانک مربوط به بانک اقتصادنوین بوده که در نیمه نخست امسال با افزایش ۱۴۷ درصدی زیان انباشته مواجه شده و میزان آن در پایان شهریور ماه امسال به بیش از ۱٫۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

unor4ow2s2p1qvg2h2mk.jpg
به گزارش تجارت نیوزدر میان بانک‌های ذکر شده بانک دی به تنهایی زیان انباشته‌ای بیش از ۲٫۵ هزار میلیارد تومان را ایجاد کرده که حدود دو برابر سرمایه ایران‌خودرو است.
 
 


کد مطلب: 71041

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/71041/وضعیت-بانک-ها-وخیم-تر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com