با حیرت‌انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید

1 آبان 1398 ساعت 8:23


کادیلاک یکی از نماد‌ها و تاثیرگذارترین برند‌های آمریکایی در صنعت خودروسازی جهان بوده و بیش از یک قرن است که به ساخت و توسعه اتومبیل‌های لوکس می‌پردازد. در حال حاضر بعضی از مدل‌های کادیلاک را باید حیرت‌انگیز دانسته و آن‌ها را به یاد ماندنی‌ترین وسایل نقلیه چهار چرخ جهان دانست که تاکنون به تولید رسیده‌اند.

ما در ادامه جالب‌ترین و حیرت‌انگیزترین مدل‌های کادیلاک را به شما معرفی خواهیم کرد. لیست ما شامل اتومبیل‌هایی می‌شود که برای تولید آن‌ها از فناوری‌های بسیاری استفاده شده است.

همچنین شما شاهد قدرت‌نمایی چند شاهکار کلاسیک و کانسپت شگفت‌انگیز خواهید بود. این محصولات نشانه‌ای از تاثیرگذاری کادیلاک در صنعت خودروسازی جهان بوده و به همین دلیل ما شما را به خواندن این متن دعوت می‌کنیم.

کادیلاک اسکالید ضد گلوله
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
یکی از شاسی‌بلند‌های پرچمدارِ آمریکا تغییرات زیادی کرده و اکنون می‌توان کادیلاک اسکالید را با بسته ویژه کمپانی «AddArmor» خریداری کرد. به این ترتیب اسکالید به کلمه «ایمن» معنی و مفهوم جدیدی داده و می‌توان حدس زد که کادیلاک با بدنه اسکالید چه کار کرده است!
این اتومبیل در برابر انفجار‌های کوچک مقاومت کرده و شیشه‌های آن جلوی عبورِ گلوله‌های شلیک شده از سلاح‌های قدرتمند را می‌گیرند. کادیلاک برای بالابردن سطح حفاظتی اسکالید به سراغ فولاد بالستیک و مقاوم نرفته و به جای آن از پانل‌های کامپوزیت کربن با وزنی ۱۰ برابر کمتر از فولاد استفاده کرده است.
کادیلاک مدل ۳۴۱ آل‌کاپون
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
اتومبیلی که می‌بینید متعلق به آل‌کاپون بوده و او از آن استفاده می‌کرد. این اتومبیل در سال ۲۰۱۲ و با قیمت ۳۴۱ هزار دلار به فروش رسید (به هماهنگی قیمت و نام اتومبیل دقت کنید!). مدل ۳۴۱ آل‌کاپون یک کادیلاک «V-Town» بوده و در سال ۱۹۲۸ به عنوان اولین اتومبیل ضدگلوله جهان معرفی شده بود.
این اتومبیل هنوز هم زنده بوده و به حیاط خود ادامه می‌دهد و به همین دلیل شما شاهد حضور آن در لیست ما هستید. در ۳۴۱ از شیشه‌های ضدگلوله استفاده شده و بدنه آن هم مقاوتِ بالایی دارد. همچنین در زیرکاپوت اتومبیل مزبور پیشرانه‌ای ۵.۶ لیتری با توان ۹۰ اسب‌بخار قرار گرفته است.
اتومبیل رسمی ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
ترامپ سوار بر لیموزین لوکس، زرهی و نظامی درجه یک کمپانی کادیلاک شده و در آن غلت می‌زند! اتومبیل رسمی ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا اصلاح شده و اکنون خودرویی لوکس و دارای بالاترین استاندار‌های ایمنی است. اتومبیل یادشده دارای بدنه، لاستیک و شیشه‌های زرهی غیرقابل نفوذ و ضدگلوله است.
وزن اتومبیل مزبور حدود ۲۰ هزار پوند بوده و موتوری ۵ لیتری و دیزلی وظیفه حرکت دادن آن را برعهده دارد. رؤسای جمهور آمریکا از دهه ۱۹۸۰ از کادیلاک به عنوان وسیله نقلیه خود استفاده کرده و موجب تولید ایمن‌ترین و پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های زرهی لوکس، از جمله مدل جانور (The Beast) شده‌اند. کادیلاک جدید ریاست جمهوری آمریکا واقعاً حیرت‌انگیز است.
کادیلاک با سوخت هسته‌ای
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
حتماً از دیدن این اتومبیل و کانسپت شگفت‌انگیز تعجب کرده‌اید. این اتومبیل مفهومی با نام «WTF» (سوخت جهانی توریوم) معرفی شده است.
در حقیقت کادیلاک در تلاش است که اتومبیلی پایدار و هسته‌ای را به تولید برساند که به مدت ۱۰۰ سال، به هیچ‌گونه تعمیر و نگهداری قابل توجهی احتیاج نداشته باشد. اگر بخواهیم به شکل دقیق‌تر درباره «WTF» صحبت کنیم؛ باید بگوئیم که باتری اتومبیل مزبور به لطف عنصر رادیو اکتیو توریوم فعال بوده و احتیاجی به سوخت‌گیری ندارد.
ویژگی‌های «WTF» تمام نشده؛ زیرا چرخ‌های این اتومبیل با چرخ‌های معمولی متفاوت بوده و در هر چرخ به جای لاستیک از شش دیسک استفاده شده است. مجموعه دیسک‌های مزبور به ۲۴ مورد رسیده و ما باید از «Loren Kulesus» به خاطر طراحی این کانسپت حیرت‌انگیز تشکر کنیم.
کادیلاک سری ۴۵۲، V۱۶
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
کادیلاک سری ۴۵۲ اتومبیلی لوکس و اسپرتی واقعی در دهه ۳۰ میلادی است. موتور V۱۶ عظیمِ اتومبیل مذکور ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد. ولی قدرت سری ۴۵۲ موجب تحسین ما نشده؛ بلکه طراحی حیرت‌انگیز و زیبای آن نظر ما را به خود جلب کرده است.
کادیلاک در رکود بزرگ اقتصادی جهان و علی‌رغم قیمت بسیار زیادی که برای سری ۴۵۲ در نظر گرفته بود؛ موفق به فروش ۲ هزار دستگاه از آن شد. ۴۵۲ اتومبیلی دو نفره، زیبا و مهیج بوده و با سرعت بالای خود به عنوان یکی از حیرت‌انگیزترین اتومبیل‌های کادیلاک شناخته می‌شود.
کادیلاک سی‌تی ۶ مدل ۲۰۱۹
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
۲۰ سال زمان برده است که کمپانی کادیلاک به پختگی کامل رسیده و سدانی لوکس و زیبا به نام سی‌تی ۶ مدل ۲۰۱۹ را به بازار عرضه کند. سی‌تی ۶ جدید سدانی لوکس و اسپرت بوده و از توان پیشرانه ۴.۲ لیتری و مجهز به توربوشارژ دوگانه V۸ با توان ۵۰۰ اسب‌بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ هیولای کادیلاک با وزن ۵۴۵۰ پوند تنها ۴.۴ ثانیه است.
کادیلاک سیِل
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
کادیلاک در سال ۲۰۱۱ کانسپت مفهومی و هیبریدی سیِل (Ciel) را معرفی کرد. در زیر کاپوت اتومبیل مذکور پیشرانه‌ای V۶ و مجهز به توربوشارژ دوگانه با توان ۴۵۲ اسب‌بخار قرار داشت. اما متاسفانه هیچگاه شاهد حضور اتومبیل مزبور در جاده‌ها نبودیم. سیِل با الهام از مدل «Cadillac Phaeton ۵۸۵۹» در دهه ۳۰ میلادی طراحی شده است.
طراحی داخلی سیِل بسیار زیبا و یکپارچه بوده و ما شاهد استفاده از پوشش چرمی قهوه‌ای رنگ و چوب‌های براق هستیم. سیِل بسیار مدرن بوده و ظاهر چراغ‌های جلو و عقب آن با یکدیگر هماهنگ است. کانسپت سیِل تعادلی بین زیبایی‌های گذشته و آینده ایجاد کرده است.
کادیلاک دِویل کانورتیبل ۱۹۵۹ سفارشی
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
خزنده‌ای یکپارچه سیاه و ترسناک از قلب دنیای مردگان برخواسته است. کادیلاک دِویل کانورتیبل ۱۹۵۹ (Cadillac DeVille Convertible) شاید خیلی ترسناک نباشد؛ اما می‌تواند در مدرسه بت‌موبیل‌های (Batmobile) قدیمی وارد شده و یک اتومبیلِ ابرقهرمانی در دنیای واقعی باشد.
اتومبیلی که تصویر آن را می‌بینید؛ نمونه‌ای حیرت‌انگیز از دِویل بوده و باعث شرمندگی اتومبیل کلاسیک و ۶۰ ساله کادیلاک نشده است. نسل اول دِویل را احتمالاً باید جزء زیباترین اتومبیل‌هایی دانست که تاکنون ساخته شده‌اند.
دِویل شباهت‌هایی با نسخه‌های اولیه کادیلاک ال‌دورادو (Eldorado) دارد. در این اتومبیل از پیشرانه فوق‌العاده وحشی V۸ و ۶.۴ لیتری با توان ۳۲۵ اسب‌بخار استفاده شده است.
کادیلاک هنسی سی‌تی‌اس– وی
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
جدیدترین پروژه تیونینگ تگزاسی‌ها برای رسیدن به یک پایانِ ایده‌آل در لیست ما قرار دارد. نسخه استاندارد این سدان در حال حاضر قدرت و کارایی بسیار خوبی داشته و پیشرانه V۸ آن ۶۴۹ اسب‌بخار قدرت دارد؛ بنابراین کادیلاک سی‌تی‌اس- وی یکی از سریع‌ترین سدان‌های جهان است.
اما هنسی فکر دیگری در سر داشته و اتومبیلی متفاوت را خلق کرده است. هنسی باعث شد که اتومبیل زیبا و چهار درب کادیلاک از پیشرانه‌ای با توان ۱۰۰۰ اسب‌بخار استفاده کرده و تقریباً تمام سوپراسپرت‌های جهان را به چالش بکشد.
شتاب صفر تا ۱۰۰ سی‌تی‌اس- وی هنسی (Hennessey CTS-V) تنها ۲.۹ ثانیه است. اخیراً اخباری منتشر شده و ظاهراً کادیلاک قصد دارد که در سال ۲۰۲۰ تولید سدان اسپرت سی‌تی‌اس- وی را متوقف کند؛ بنابراین نسخه هنسی اتومبیل مزبور را می‌توان نمونه‌ای مناسب و نمادین برای خداحافظی از سی‌تی‌اس- وی دانست.
کادیلاک ال‌دورادو بیاریتز
با حیرت انگیزترین محصولات کادیلاک آشنا شوید
ال‌دورادو بیاریتز (Eldorado Biarritz) با الهام از هواپیمای «P-۳۸ Lightning» ساخته شده و پیشرانه قدرتمند ۶.۵ لیتری OHV V۸ آن توانی ۳۴۵ اسب‌بخاری داشته و یک شاهکار واقعی از نوآوری‌های صنعت خودروسازی جهان در دهه ۵۰ میلادی است.
اتومبیل مزبور در دوره خود یکی از بهترین خودرو‌های بوده و باید آن را افسانه‌ای‌ترین محصول کادیلاک دانست. حتی در دهه ۵۰ میلادی هم ال‌دورادو بیارتز جواهری نادر بود؛ زیرا کادیلاک تنها ۱۳۲۰ دستگاه از نوع کانورتیبل آن را تولید کرد که هر کدام از آن‌ها زیبایی و شکوهی بی‌مثال داشتند. در سال ۲۰۱۶ مدل ۱۹۵۹ اتومبیل یادشده در یک حراجی و با قیمت حیرت‌انگیزِ ۳۸۰۵۰۰ دلار فروخته شد.
منبع: hotcars
 


کد مطلب: 70959

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70959/حیرت-انگیزترین-محصولات-کادیلاک-آشنا-شوید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com