۰
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
سال ۹۳ بود که اولین نشانه‌های حضور یک تاکسی اینترنتی در ایران برای کاربران علاقه‌مند به فناوری نمایان شد. این اپلیکیشن که ابتدا تاکسی‌یاب نام داشت از سال ۹۴ نام خود را به اسنپ تغییر داد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
قیمت‌های پایین‌تر، کیفیت خدمات بهتر و البته دسترسی ساده‌تر به این خدمات باعث شد تا علاقه کاربران به این روش از جابجایی بیشتر شود و در نتیجه تاکسی‌های آنلاین دیگری مثل تپ‌سی، کارپینو، دینگ و آژانسی نیز به این صنعت نوپا در ایران اضافه شوند.
این البته پایان کار نبود و بازار حمل‌ونقل آنلاین ایران آن‌قدر برای شرکت‌ها جذابیت داشت که حتی شرکت بزرگ و بین‌المللی ماکسیم نیز، تاکسی‌های خود را روانه خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها کرد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
با این اوصاف ما با چندین شرکت بزرگ و کوچک ارائه‌دهنده خدمات تاکسی آنلاین روبرو هستیم که هرکدام دارای نقاط ضعف و برتری خاص خود هستند. خصوصیاتی که می‌تواند کاربرانی متفاوت را به خدمات یک تاکسی اینترنتی خاص علاقه‌مند کند.
ما در برترین‌ها با بررسی دقیق عملکرد اخیر تاکسی‌های اینترنتی، این مجموعه و شرکت‌ها را در زمینه‌های مختلف با هم مقایسه کردیم تا شما به‌عنوان یک کاربر بتوانید بر اساس سلیقه خاص خود، بهترین تاکسی اینترنتی مناسب خود را انتخاب کنید.
طراحی اپلیکیشن
بهترین: اسنپ
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
در بررسی ما پنج برنامه مختلف اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم، دینگ و کارپینو مورد مقایسه و کارشناسی قرار گرفتند که هرکدام از این برنامه‌ها در زمینه طراحی اپلیکیشن و رابط کاربری دارای نکات مثبت و منفی خاص خود بودند.
اسنپ در زمینه طراحی اپلیکیشن و رابط کاربری، یک برنامه پیشرو به‌حساب می‌آید. سرعت باز شدن منو‌ها مناسب است و حرکت در قسمت‌های مختلف برنامه نیز در اغلب گوشی‌ها دچار کندی نمی‌شود. بااین‌حال تغییرات همیشگی در طراحی این برنامه را می‌توان نقطه‌ضعف اصلی اسنپ در زمینه رابط کاربری دانست.
از سوی دیگر ماکسیم برخلاف اسنپ یک طراحی دسته‌بندی‌شده متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی اپلیکیشن ماکسیم را می‌توان تا حدود زیادی مناسب و با کیفیت دانست.
سرعت حرکت در منوها، ترکیب رنگ‌ها و محل قرارگیری گزینه‌ها چندان گیج‌کننده نیست و حتی در استفاده اول نیز می‌توان با چند ثانیه بررسی برنامه، گزینه‌های مختلف را پیدا کرد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟

تپ‌سی یکی دیگر از گزینه‌های مورد بررسی قرارگرفته در این مقایسه است که رابط کاربری ساده و تا حدودی خسته‌کننده دارد. سرعت جابجایی در منو‌ها کمی از اسنپ و ماکسیم پایین‌تر است و ترکیب رنگ ساده و مشکی این برنامه برای کاربران چندان جذاب نخواهد بود. هرچند سادگی منو‌ها و نبود گزینه‌های زیاد می‌توان برای کاربران مسن‌تر، مناسب باشد.
کارپینو و دینگ نیز تفاوت خاصی در طراحی برنامه را در نظر نگرفته‌اند. سرعت اجرا و حرکت در منو‌ها در هر دو برنامه از سه گزینه اول پایین‌تر است. البته در بررسی ما در سه گوشی مورداستفاده قرارگرفته، دینگ تنها برنامه‌ای بود که در یکی از گوشی‌های تست شده، دچار مشکل نصب شد. موضوعی که به طراحان برنامه و مجموعه دینگ اطلاع داده شده است.
قیمت

بهترین: هیچکدام
هزینه دریافتی توسط تاکسی‌های اینترنتی، اولین موضوعی بود که باعث شد کاربران به این شکل جدید از حمل و نقل، علاقه نشان بدهند. کاهش هزینه جابجایی موضوعی است که تمامی شرکت‌های فعال در زمینه تاکسی‌های آنلاین به آن توجه کرده‌اند و فضایی رقابتی را نیز در اختیار کاربران قرار داده‌اند.
در بررسی میدانی و تخصصی ما در زمینه قیمت و هزینه دریافتی توسط تاکسی‌های اینترنتی، هیچکی‌ام از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات قیمتی بالاتر یا پایین‌تر از دیگر شرکت‌ها را در اختیار کاربران قرار ندادند.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
در ساعاتی از روز ماکسیم قیمتی مناسب‌تر داشت و در مکان‌ها و ترافیک‌های متفاوت، اسنپ و تپ‌سی مبلغی پایین‌تر را از کاربر دریافت می‌کردند. بااین‌حال می‌توان تأیید کرد که تفاوت قیمت‌ها در اغلب موارد تنها هزار تومان است که در اقتصاد فعلی نمی‌توان مبلغی تأثیرگذار مدنظر گرفته شود.
درصورتی‌که کاهش ناچیز هزینه‌ها را در نظر دارید، بهتر است چند اپلیکیشن مختلف را در گوشی خود نصب کنید و قیمت را در لحظه مورد بررسی قرار دهید. این موضوع را در نظر بگیرید که تفاوت قیمت ماهیانه استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف تاکسی آنلاین آن‌قدر ناچیز است که می‌توان آن را نادیده گرفت.
پشتیبانی

بهترین: ماکسیم
هرچند کیفیت پشتیبانی را می‌توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد، اما در بین تاکسی‌های اینترنتی موجود در ایران ماکسیم را می‌توان با تجربه بین‌المللی این شرکت، تا حدود زیادی موفق‌تر از دیگر رقبا دانست.
در صورت بروز هرگونه مشکل، چه از طرف از راننده و چه مسافر، سرعت و کیفیت ارائه پشتیبانی در ماکسیم از چهار تاکسی اینترنتی دیگر بالاتر است و می‌توان انتظار داشت تا مشکل پیش رو، بهتر و سریع‌تر مرتفع شود.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟

خطوط شلوغ اسنپ در پشتیبانی یکی از نکات منفی ارائه خدمات توسط این شرکت به حساب می‌آید. در چند تماس گرفته‌شده توسط ما، چندین دقیقه زمان لازم بود تا تماس با پشتیبانی امکان‌پذیر شود. هرچند این دقایق کوتاه را می‌توان نادیده گرفت، اما در مقایسه، سرعت پاسخ‌گویی ماکسیم در رده‌ای بالاتر قرار می‌گیرد.
از نظر رفتار اپراتور‌ها و حل مشکلات، هر پنج شرکت بررسی‌شده در این مقاله در سطحی بالا قرار دارند. در واقع بعید است کاربران در مقابله با مشکلات مختلف، از تماس با پشتیبانی ناراضی باشند.
تعداد خودرو و راننده

بهترین: اسنپ
در زمینه تعداد خودرو و رانندگان در دسترس، اسنپ را می‌توان در سطحی بالاتر از چهار تاکسی اینترنتی دیگر دانست. هرچند در شهر‌های بزرگ، مدت‌زمان انتظار برای قبول درخواست مسافر، در تاکسی‌های اینترنتی اسنپ، تپ‌سی و ماکسیم، تفاوت چندانی را از خود نشان نمی‌دهد.
در تهران و در بیشتر مواقع تنها چند ثانیه زمان لازم است تا درخواست شما توسط این سه تاکسی اینترنتی مورد قبول قرار بگیرد. در بررسی ما، رانندگان هر سه برنامه در کمتر از یک دقیقه، درخواست ما را تأیید کردند. مدت‌زمانی که در کارپینو و دینگ، طولانی‌تر بود.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
از سوی دیگر تعداد رانندگان در شهر‌های کوچک‌تر، ارتباطی مستقیم با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در آن شهر‌ها دارد. در بسیاری از شهرستان‌ها تنها گزینه پیش روی شما اسنپ و ماکسیم خواهد بود.
گستردگی شهر‌ها

بهترین: ماکسیم
از نظر گستردگی خدمات ارائه در شرکت‌های مختلف تاکسی آنلاین، هیچ‌کدام از چهار شرکت دیگر امکان رقابت با ماکسیم را ندارند و این شرکت را می‌توان گسترده‌ترین شرکت در شهر‌های مختلف ایران (و حتی خارج از ایران) دانست.
تمامی شهر‌های بزرگ ایران و بسیاری از شهرستان‌های کوچک‌تر، در اپلیکیشن ماکسیم پشتیبانی می‌شوند و امکان سفارش تاکسی آنلاین در این شهر‌ها وجود دارد. اسنپ نیز با فاصله‌ای کم، پشتیبانی مناسبی را در شهر‌های کوچک‌تر ارائه می‌دهد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
از سوی دیگر اپلیکیشن دینگ در زمینه ارائه خدمات در شهر‌های مختلف دچار مشکل است. در بررسی تخصصی ما مشخص شد که در صورت حضور کاربر در شهر‌های پشتیبانی نشده، اپلیکیشن در بررسی GPS دچار مشکل می‌شود و حتی حرکت در منو‌ها نیز غیرممکن خواهد بود.

سفر‌های برون‌شهری

بهترین: ماکسیم
در بین پنج برنامه بررسی‌شده در این مقاله، ماکسیم تنها برنامه‌ای است که به‌صورت کامل از سفر‌های بین‌شهری پشتیبانی می‌کند. البته کارپینو نیز در بعضی مناطق، امکان سفر‌های بین‌شهری را فعال کرده است که با قیمتی بسیار بالاتر از ماکسیم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
برای مثال در صورت علاقه به سفر از تهران به شهر قزوین، در بررسی لحظه‌ای ما، هزینه درخواست شده در ماکسیم حدود ۹۰ هزار تومان بود. مبلغی که در اپلیکیشن کارپینو و برای همان مناطق، ۱۲۸ هزار تومان اعلام شد. با این اوصاف می‌توان ماکسیم را بهترین ارائه‌دهنده خدمات در سفر‌های برون‌شهری دانست.
سفر‌های پی‌درپی

بهترین: تپ‌سی و ماکسیم
در بین پنج برنامه بررسی‌شده، تپ‌سی و ماکسیم تنها برنامه‌هایی هستند که از سفر‌های پی‌درپی کاربران، پشتیبانی می‌کنند. در سه برنامه اسنپ، دینگ و کارپینو، تنها امکان انتخاب مقصد دوم وجود دارد، اما در تپ‌سی و ماکسیم می‌توانید چندین مقصد مختلف را انتخاب کنید.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
از سوی دیگر با توجه به پشتیبانی ماکسیم از سفر‌های بین‌شهری، امکان انتخاب سفر‌های طولانی و پی‌درپی در شهر‌های مختلف در اختیار کاربران قرارگرفته است. برای مثال می‌توان با ماکسیم از تهران به زنجان سفر کنید، در زنجان به چندین مقصد مختلف بروید و با همان خودرو با تهران برگردید. گزینه‌ای که در هیچ‌کدام از چهار برنامه دیگر، در دسترس شما قرار نخواهد داشت.
کیفیت نقشه

بهترین: اسنپ و ماکسیم
کیفیت نقشه و نشانگر درون برنامه را از جهات مختلف می‌توان موردبررسی قرار دارد. از نظر سرعت حرکت در نقشه و انتخاب مبدأ و مقصد، اسنپ را می‌توان بهترین و سریع‌ترین گزینه در بین برنامه‌های تاکسی آنلاین دانست.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
از سوی دیگر ماکسیم، نقشه‌ای بسیار کارآمدتر و جذاب‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع بسیاری از ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف در ماکسیم، با طراحی سه‌بعدی به کاربران نشان داده می‌شوند. اگر ماکسیم بتواند سرعت حرکت در نقشه و نحوه انتخاب محل را در نسخه‌های بعدی بهبود ببخشد، برنده نهایی کیفیت نقشه و نشانگر، به ماکسیم تغییر خواهد کرد.

امکانات جانبی برنامه
بهترین: ماکسیم
امکانات جانبی ارائه شده در ماکسیم، با فاصله‌ای بسیار زیاد از دیگر اپلیکیشن‌های تست‌شده در این مقاله، در سطحی بالاتر قرار دارد. در ماکسیم می‌توانید با انتخاب گزینه «عجله دارم»، سرعت قبول درخواست و رسیدن خودرو را افزایش دهید.
علاوه‌بر این امکان سفارش تاکسی بدون اینترنت نیز در ماکسیم فراهم شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه اینترنت، بتوان از امکانات این شرکت استفاده کرد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
همراه داشتن کودک، چمدان و حیوانات خانگی می‌تواند به راحتی به راننده اطلاع داده شود. گزینه «به کمک راننده احتیاج دارم» نیز برای مواردی که مسافر برای حمل بار، تحویل کالا و سوارشدن به خودرو، به کمک نیاز دارد، در اختیار کاربران قرار گرفته است.
نکته جالب و عجیب این است که ماکسیم حتی در تعویض چرخ خودرو نیز می‌تواند به کمک شما بیاید و تنها لازم است گزینه «به کمک راننده احتیاج دارم» را برای دریافت کمک، فعال کنید.
گزینه‌های جذاب دیگری نیز از جمله، انتخاب کولر، استقبال از مسافر با تابلو، همراه داشتن تراول‌چک و انعام به راننده نیز در برنامه ماکسیم، در اختیار کاربران قرارگرفته است. گزینه‌هایی که از بسیاری از مشکلات و اختلافات رانندگان و مسافران جلوگیری خواهد کرد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟
بااین‌حال در بین امکانات جانبی ارائه‌شده توسط ماکسیم، گزینه «رزرو» را می‌توان یکی از بهترین خدمات این شرکت به مسافران دانست. شما به‌عنوان کاربر می‌توانید مدت‌ها پیش از زمان سفر، درخواست سفر خود را ثبت کنید تا مدت‌زمان درخواست و حضور خودرو را کاهش دهید.
ماکسیم حتی تأخیر هواپیما و قطار را نیز در نظر گرفته و در صورت رزرو خودرو و بروز تأخیر، امکاناتی را برای کاهش مشکلات راننده و مسافر، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

زبان‌های موجود در برنامه

بهترین: ماکسیم
ارائه برنامه‌های موبایل با زبان‌های مختلف، از جمله مسائلی است که شرکت‌های تولیدکننده اپلیکیشن، به آن توجه می‌کنند. در بین تاکسی‌های اینترنتی موجود در ایران، ماکسیم تنها شرکتی است که گستردگی مناسبی از زبان‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
در ماکسیم علاوه بر فارسی، امکان انتخاب زبان آذری، انگلیسی، ازبک، ارمنی، فرانسوی و اسپانیایی نیز در اختیار کاربران قرارگرفته است. موضوعی که برای مسافران خارجی و کاربران ارمنی و آذری زبان در ایران، دارای اهمیت است.
نتیجه گیری
پس از بررسی و مقایسه آیتم‌های مهم در زمینه خدماتی که تاکسی‌های آنلاین ارائه می‌دهند، حال می‌توانیم با آگاهی تاکسی آنلاین مد نظر خود را انتخاب کنیم. طبق مقایسه انجام گرفته شاهد بودید که تاکسی آنلاین ماکسیم توانسته در مواردهای بیشتری عنوان بهترین را کسب کند و طبیعتاً می‌تواند یکی از انتخاب شما برای استفاده از تاکسی آنلاین باشد.
اسنپ، تپ‌سی یا ماکسیم؟ بهترین تاکسی اینترنتی کدام است؟

 
https://akhbarbank.com/vdciv3ay.t1auw2bcct.html
تازه ترین اخبار