امید روسیه به ذخایر طلای ۲۲۰۰ تنی برای تحمل نفت ارزان

29 مهر 1398 ساعت 9:47

وزیر دارایی روسیه گفت این کشور می‌تواند کاهش شدید قیمت نفت را با دارایی‌های طلای خود و تلاش دولت برای کاهش وابستگی به منابع انرژی تحمل کند.


به گزارش اخباربانک به نقل از راشا تودی، آنتن  سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گفت این کشور می تواند کاهش شدید قیمت نفت را با دارایی های طلای خود و تلاش دولت برای کاهش وابستگی به منابع انرژی تحمل کند.

 سیلوانف در یک مصاحبه گفت اقتصاد روسیه هنوز هم وابسته به تولید و پالایش نفت خام است، بنابراین شرایط بازار می تواند بر آن تاثیر بگذارد. مسکو از قیمت فعلی نفت خام راضی است و آشفتگی احتمالی بازار به بودجه آن شوک وارد نمی کند.

 وزیر دارایی روسیه توضیح داد: «به همین دلیل، بودجه بر قوانینی استوار است که قیمت نفت را 42 دلار در هر بشکه در نظر گرفته اند. بدون توجه به شرایط قیمت نفت، ما میتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به دست آوریم چون ذخایر کافی طلا اختیار داریم، بیش از 7 درصد تولید ناخالص داخلی».

« بنابراین حتی اگر قیمت نفت به 30 و یا 20 دلار در هر بشکه برسد، ما میتوانیم بودجه خود را برای 3 سال بدون هیچ مشکلی تامین کنیم».

روسیه فعالانه خزانه خود را با طلا پر کرده و در سپتامبر 12 تن از این فلز گرانبها را به ذخایر خود افزوده است. طبق آخرین اطلاعات بانک مرکزی، کل دارایی های طلای روسیه در حال حاضر 72.1 میلیون اونس معادل 2242.56 تن است و حدود 108 میلیارد دلار ارزش دارد. ذخایر بین المللی این کشور که شامل ارز خارجی و سایر سرمایه های بالای نقدی می‌شود از 535 میلیارد دلار در یازدهم اکتبر گذشت.


کد مطلب: 70917

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70917/امید-روسیه-ذخایر-طلای-۲۲۰۰-تنی-تحمل-نفت-ارزان

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com