۰
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶

حمله شدید رئیس بانک‌مرکزی چین به آمریکا

رئیس بانک مرکزی چین گفت که اقتصاد جهانی با تنش‌های تجاری و سیاست‌های غیرقابل اطمینان واشنگتن با ریسک‌های محسوسی مواجه شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یی گانگ که برای شرکت در اجلاس مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن رفته است ضمن ابراز ناامیدی پکن نسبت به رویکرد صندوق بین المللی پول برای به رسمیت شناختن نفوذ رو به گسترش چین و سایر کشورهای دارای رشد سریع گفت که کاهش ارزش یوان به محدوده روانی کمتر از ۷ دلار در نتیجه فشار بازارها بوده و بانک مرکزی و دولت چین نقشی در آن نداشته اند. گانگ با مقصر دانستن آمریکا در افزایش نوسانات بازارها گفت که طرف آمریکایی ناعادلانه چین را به دستکاری تعمدی در نرخ ارز متهم کرده است. وی افزود که بر خلاف ادعاهای وزارت خزانه داری آمریکا، با در نظر گرفتن بنیان‌های اقتصادی و میزان عرضه و تقاضا، ارزش یوان در سطح کاملا معقولی قرار دارد.

رئیس بانک مرکزی چین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از رویکرد " نخست آمریکا" دولت ترامپ گفت: موج پوپولیسم و حمایت گرایی در برخی از کشورها باعث از بین رفتن اعتماد مشترک شده است و نشان می‌دهد آن ها تمایلی برای همکاری و چند جانبه‌گرایی ندارند.

گانگ با ااشره به تاثیر جنگ تجاری بر اقتصاد جهان گفت که نشانه‌های اخلال در جریان تجارت به زنجیره تامین و تجارت جهانی آسیب زده است. جنگ تجاری اطمینان بازار را کاهش داده و این مساله می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و نوسانات بازار را تشدید کند.

رئیس بانک مرکزی چین خواهان تعدیل سهم کشورها از حق رای صندوق بین المللی پول شد. صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که کشورهای عضو با تامین مالی یک تریلیون دلاری برای اعطای وام های جدید به کشورهای عضو موافقت کرده‌اند اما با وجود کاهش تعهدات، آمریکا هنوز از حق وتو در این نهاد برخوردار است.

گانگ تغییر حق رای در صندوق بین المللی پول را ضامن قانونمندی و قدرت کنترل این نهاد دانست و افزود: چین به همراه دیگر شرکای خود به تلاش برای تغییر در حق رای اعضای صندوق ادامه خواهد داد.
 
https://akhbarbank.com/vdca0an0.49nwo15kk4.html
تازه ترین اخبار