بورس های جهانی روی ریل صعودی

24 مهر 1398 ساعت 11:52

انتشار اخبار مثبت مربوط به برگزیت، بورس های جهانی را سبزپوش کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بروز نشانه‌های مثبت از تحولات برگزیت باعث جهش نیرومند شاخص‌های بورسی در سراسر جهان شد. مقامات و دیپلمات‌های اروپایی و انگلیسی از پیشرفت در مذاکرات چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داده اند.

هنوز اختلافات بین اروپایی‌ها با پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به طور کامل حل نشده اما نخست وزیر فنلاند گفته است که انگلیس با حسن نیت واقعی برای خروج از بن بست تلاش می‌کند.

تحلیل گران بانک " جی پی مورگان" در گزارشی نوشتند که با وجود کاهش رشد اقتصادی در سطح کشورهای مختلف، پیشرفت های برگزیت به صعود بازارهای سهام منجر شد. با نزدیک شدن به مهلت زمانی مقرر برای خروج، تلاش های طرفین کاملا شدت گرفته است.

در وال استریت شاخص‌ها  به شدت افزایشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۸۹  درصد جهش کرد و به ۲۷ هزار و ۲۴.۸۰  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با یک  درصد افزایش تا سطح ۲۹۹۵.۶۸  واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۱.۲۴  درصدی در سطح ۸۱۴۸.۷۱ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند صعودی کاملا محسوس بود تا جایی که به جز شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن که با کاهش ۰.۰۳  درصدی تا ۷۲۱۱.۶۴ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا صعودی بودند؛ به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۰۴ درصدی در سطح ۵۷۰۲.۰۵  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با پرش ۱.۱۵  درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۶۲۹.۲۳  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۱.۱۹  درصد بالا رفت و به ۹۳۵۶.۱۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۲ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۴۷۲.۹۲  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با جهش  ۰.۵۶  درصدی به ۲۶ هزار و ۶۵۱.۵۱  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با کاهش ۰.۲۷ درصدی در سطح ۳۹۲۷.۴۵  واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۱۹  درصد افزایش  به ۵۳  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۳۶ درصدی به ازای ۵۸.۹۵  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۰۱  درصدی به ۱۴۸۳.۳  دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۶۳ درصدی به ازای ۱۷.۲۷  دلار مبادله شد.
 


کد مطلب: 70855

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70855/بورس-های-جهانی-روی-ریل-صعودی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com