۰
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
مدیرعامل بانک پاسارگاد مطرح کرد:

خودرو و ویلا با وام سرمایه در گردش!

مدیرعامل بانک پاسارگاد با انتقاد از اینکه بانک‌ها و بیمه‌ها در کشور ما اجازه ندارند درباره بنگاه‌سازی فکر کنند، گفت که سرمایه در گردشی که به کارخانه‌ها داده می‌شود، بعضا به دلیل عدم نظارت تبدیل به خودرو و ویلا می‌شود.
خودرو و ویلا با وام سرمایه در گردش!
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، مجید قاسمی در دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه با بیان اینکه توسعه در کشور ما مظلوم است، اظهار کرد: در ابتدا فکر می‌کردیم توسعه یک امر سخت‌افزاری است، چند سال بعد فکر کردیم توسعه یک امر نرم‌افزاری است و امروز با تجربه‌هایی که به دست آوردم می‌گویم که توسعه یک امر قلب‌افزاری است، پشتکار و استمرار و شجاعت می‌خواهد چون موانع سر راه زیاد است و انواع و اقسام موانع را در مقابل توسعه می‌بینید.

وی با اشاره به پایین‌بودن میزان ضریب نفوذ بیمه، افزود: توسعه در کشور متوقف است و اگر توسعه راه بیفتد این ضریب هم پشت سر آن می‌رود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تاکید بر اینکه تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در کشورمان نزدیک به صفر و اگر تورم را لحاظ کنیم، منفی است، تصریح کرد: امروز در نظام بانکی بحث کمبود سرمایه در گردش است و همه متمرکز بر این امر شده‌اند، اما ما باید از توسعه شروع‌ کنیم، بانک‌ها باید بنگاه‌سازی کنند، بنگاه‌داری یک امر جداست.

قاسمی ادامه داد: در ژاپن حدود ۸۰ بانک بزرگ درست کردند و کل توسعه و بنگاه‌های اقتصادی را به بانک‌ها و بیمه سپردند و این دو نهاد منبع حرکت توسعه عظیمی که در این کشور می‌بینید، شدند.

وی با بیان اینکه توسعه در بانک‌ها تحت عنوان بنگاه‌داری را محدود کرده‌اند، گفت: جی پی مورگان ۳۸۵۰ فاند دارد که سهام‌داران بنگاه‌های بزرگ هستند، اما در ایران بانک‌ها و بیمه‌ها اجازه ندارند در مورد بنگاه‌سازی فکر کنند.

رئیس‌ هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه درگردش به کارخانه‌ها می‌دهند که نتیجه‌اش ماشین یک میلیارد تومانی برای همسر کارخانه‌دار و یک ویلا می‌شود، نظارتی هم نیست و نمی‌توانند نظارت کنند.

قاسمی با بیان اینکه تورم به دو دلیل در یک کشور ایجاد می‌شود، گفت: فشار تقاضا و فشار قیمت‌ تمام‌شده می‌توانند سبب ایجاد تورم شوند که در اقتصاد ما فشار قیمت تمام‌شده سبب تورم شده و تشدید تقاضا نقشی ندارد که آن‌ هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی است.
 
https://akhbarbank.com/vdchw6nq.23nvkdftt2.html
تازه ترین اخبار