۰
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

شاخص بورس به روند رشد ادامه داد

در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل بورس بیش از چهار هزار واحد رشد کرد و وارد تراز ۳۲۶ هزار واحدی رسید. در مجموع در بورس و فرابورس تهران ۱۸۵ سهم با رشد قیمت و ۳۵۶ سهم با افت قیمت رو به رو بودند.
به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۹۰ واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن با ۴۵۸ واحد کاهش رقم ۹۲ هزار و ۶۰۲ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۹۰۵ واحد افزایش تا رقم ۳۷۴ هزار و ۴۵۲ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول با ۲۹۸۸ واحد افزایش به رقم ۲۳۵ هزار و ۷۰۹ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با رشد ۸۴۶۲ واحدی تا رقم ۶۶۹ هزار و ۴۱۶ افزایش یافت.

امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس و پالایش نفت تهران هر کدام به ترتیب ۶۹۷، ۴۱۱، ۳۸۵ و ۳۳۶ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص های بازار داشتند. اما در طرف مقابل ایران خودرو، گروه مپنا، بانک پارسیان و سرمایه گذاری ملی ایران هر کدام به ترتیب ۸۶، ۸۳، ۶۶ و ۴۲ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

در گروه فرآورده‌های نفتی حجم معاملات به ۲۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم و اوراق مالی رسید  و ارزش معاملات رقم ۳۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت. به این ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را ازآن خود کرد.

گروه شیمیایی  پس از نفتی‌ها بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند به طوری که در این گروه ۱۷۸ سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان  دست به دست شد.

پس از دو گروه یاد شده بانک‌ها، خوردو و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

در بورس تهران ۱۰۸ سهم با رشد قیمت و ۲۴۲ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. در عین حال در فرابورس ایران ۷۷ سهم رشد و ۱۱۴ سهم کاهش قیمت را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۷۶۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز رقم ۴۰۰ هزار و ۸۷۲ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۶.۸ واحد افزایش به رقم ۴۱۶۱ رسید همچنین ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۹۶۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. حجم معاملات فرابورس ایران تا رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.
https://akhbarbank.com/vdchqqnq.23nvqdftt2.html
تازه ترین اخبار