۰
کارگزاری‌های برخط بیمه می‌توانند امکان مقایسه و مشاوره برخط درباره نرخ و شرایط خدمات بیمه داشته و علاوه بر بازاریابی و امکان فروش، امکان واریز برخط حق‌بیمه را نیز ارائه دهند.
مجوز فعالیت کارگزاری‌های برخط بیمه در سه محور
به گزارش اخباربانک، شورای عالی بیمه در جلسه سیزدهم شهریورماه ۱۳۹۸ و به استناد ماده ۱۷ و در اجرای ماده ۶۸ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، آئین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم را به شرح زیر اصلاح و به عنوان آئین نامه شماره ۹۲.۲ و مکمل آئین نامه مذکور تصویب کرد.

براین اساس، تعریف زیر به ماده یک این آئین نامه اضافه شده است:

۵- پروانه کارگزاری (دلال) رسمی بیمه برخط: مجوزی است که به کارگزار بیمه حقوقی یا سایر اشخاص حقوقی متقاضی واجد شرایط مقرر در این آئین‌نامه برای انجام فعالیت‌های زیر در هریک از رشته‌های بیمه موضوع فعالیت، توسط بیمه مرکزی صادر می‌شود:

- ایجاد امکان مقایسه و ارائه مشاوره برخط در خصوص نرخ و شرایط خدمات بیمه به متقاضی خدمات بیمه‌ای.

- بازاریابی و ایجاد امکان فروش برخط در رشته‌های بیمه‌ای برای موسسات بیمه، نمایندگان آنها و کارگزاران رسمی بیمه.
- ایجاد امکان واریز برخط حق‌بیمه از طریق اتصال به سیستم‌های مالی موسسه بیمه.

همچنین متن زیر نیز به عنوان تبصره ۵ به ماده ۳ آئین‌نامه اضافه شده است:

تبصره ۵- مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره اشخاص حقوقی متقاضی اخذ پروانه کارگزاری (دلال) رسمی بیمه برخط ضمن داشتن شرایط مندرج در بندهای یک تا هفت، ۹ و ۱۰ ماده ۳ این آئین نامه باید دست کم ۳ سال سابقه کار مرتبط در زمینه بیمه به تشخیص بیمه مرکزی داشته باشند.

همچنین شورای عالی بیمه مصوب کرده است که مواد زیر به ابتدای فصل ششم آئین‌نامه اضافه و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح شود:

ماده ۵۱- سایر شرایط لازم برای اعطای پروانه و کد فعالیت به کارگزاری برخط، نحوه تبادل اطلاعات بین بیمه مرکزی و موسسه بیمه و کارگزار برخط و سایر موضوعات مربوط با فعالیت کارگزار برخط توسط بیمه مرکزی ایران تهیه و ابلاع خواهد شد.
ماده ۵۲- کارگزار (دلال) رسمی برخط مشمول احکام مقرر در این آئین‌نامه می‌باشد.


غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای عالی بیمه در تاریخ نهم مهرماه این آئین نامه را برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است.

 
https://akhbarbank.com/vdcd9505.yt0zo6a22y.html
تازه ترین اخبار