۰
مدیرعامل بیمه آسماری تاکید کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده باعث از بین رفتن جذابیت بیمه‌های زندگی خواهد شد، زیرا بیمه‌گذاران سرمایه‌گذاری در این رشته را با سایر بازارهای مالی مقایسه می‌کنند.
به گزارش اخباربانک، علیرضا یزدان‌دوست درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌های زندگی و مقایسه بیمه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این رشته بیمه‌ای با سایر بازارهای مالی مانند سود بانکی، طلا، مسکن و ... اظهار داشت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند باعث کاهش جذابیت بیمه‌های زندگی شود، زیرا به هر حال بیمه‌گذاران نه تنها این موضوع را با نرخ سود بانکی بلکه با سایر بازارهای سرمایه‌گذاری نیز مقایسه می‌کنند.
 
وی در عین حال گفت: البته در صنعت بیمه هیچ کسی معتقد به قابل مقایسه بودن بیمه زندگی با سایر بازارها از جمله سود بانکی نیست. از اینرو بسیار امیدوار هستیم که نمایندگان مجلس با حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه و در تمامی رشته‌ها موافقت کنند.
 
گفتنی است، فعالان صنعت بیمه اعتقاد دارند از لحظه صدور بیمه‌نامه زندگی برای فرد، تا سقف مشخص در بیمه‌نامه فرد برابر انواع خطرات پوشش بیمه‌ای خواهد داشت ولی سایر بازارهای مالی چنین امکانی را برای فرد به وجود نمی‌آورند.
 
مدیرعامل بیمه آسماری خاطرنشان کرد: ایران جزو کشورهایی که از نظر فرهنگ بیمه‌ای توسعه یافته هستند، محسوب نمی‌شود. در سال‌های گذشته قدرت خرید جامعه به دلیل افزایش نرخ تورم، کاهش یافته و همزمان شرکت‌های بیمه نیز به دلایل تورمی ناچار هستند در برخی رشته‌ها حق بیمه‌های خود را افزایش دهند.
 
یزدان‌دوست افزود: اگر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده حذف نشود، شاید درسال‌های آینده مشاهده کنیم که در بسیاری از رشته‌های غیراجباری شاهد کاهش فروش بیمه‌نامه باشیم.
 
وی گفت: در حال حاضر می‌بینیم که با وجود اجباری بودن بیمه شاخص ثالث، بخشی از وسایل نقلیه و همچنین درصد بسیار بالایی از موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه‌نامه هستند. دلیل این موضوع نیز ارتباط مستقیمی با سطح درآمدی مردم و حداقل حقوق و دستمزد دارد.
 
مدیرعامل بیمه آسماری توضیح داد: باید توجه داشته باشیم که رشته ثالث تنها رشته اجباری در کشور است و پلیس می‌تواند رانندگان فاقد بیمه‌نامه را جریمه کند اما به هرحال یک فرد از هر طریق ممکن تلاش کرده تا یک خودرو یا وسیله نقلیه برای خود خریداری کند ولی حق بیمه آن شاید برابر با یک ماه از حداقل حقوق باشد و این موضوع باعث کاهش رغبت مردم به خرید بیمه‌نامه باشد./ایبِنا
https://akhbarbank.com/vdcae0n0.49nwy15kk4.html
تازه ترین اخبار